10 powodów, dla których warto ćwiczyć jogę w ciąży
KIDS FASHION - 100 najciekawszych propozycji. Zobacz...
| 10 powodów, dla których warto ćwiczyć jogę w ciąży

10 powodów, dla których warto ćwiczyć jogę w ciąży

Przy zdrowej, fizjologicznej ciąży zaleca się stosowanie ćwiczeń fizycznych przez co najmniej 30 minut dziennie. Badania wskazują jednak, że tylko jedna na cztery ciężarne kobiety podejmuje jakąkolwiek aktywność fizyczną, którą można zaliczyć do profilaktyki zdrowotnej. Amerykański Kongres Położników i Ginekologów (ACOG) do bezpiecznych ćwiczeń w ciąży zalicza m.in. jogę, pływanie, gimnastykę, a nawet trening siłowy. Przeczytaj: Wpływ jogi na kondycję fizyczną kobiet w ciąży.

10 powodów, dla których warto ćwiczyć jogę w ciąży:

  1. poprawia krążenie krwi, zmniejsza problemy retencji wody i obrzęki
  2. redukuje lęk i stres, wspomaga relaksację podczas snu
  3. skutecznie usuwa toksyny z organizmu, wspomaga trawienie
  4. wzmacnia mięśnie i stawy
  5. reguluje ciśnienie krwi i poziom cukru w organizmie
  6. pobudza nerwy, uspokaja ciało i umysł; ćwiczenia oddechowe regulują hormony i emocje
  7. poprawia postawę i pomaga w łagodzeniu bólu kręgosłupa
  8. wzmacnia mięśnie brzucha, które biorą udział w wypychaniu dziecka przez kanał rodny
  9. rozciąga wiele więzadeł w miednicy, co może znacznie złagodzić ból podczas porodu
  10. poprzez ćwiczenia oddechowe zmniejsza wahania nastroju i nudności.
Więcej dobrych artykułów? Kliknij lajk

Dzieci są ważne

Dobry Duch serwisu Dziecisawazne.pl:)
Odwiedź stronę autorki/autora: http://dziecisawazne.pl/




Książeczki Pucio – zabawy logopedyczne dla najmłodszych

Książki wspierające wszechstronny rozwój najmłodszych dzieci od wydawnictwa Tekturka

Naprawdę przeciwsłoneczne okulary dla dzieci (Real Kids Shades)

Jaki wpływ na dzieci (i dorosłych) ma czytanie?

Rodzicu zrób z siebie głupka, czyli kilka niezawodnych sposobów na rozładowanie napięcia w relacji z dzieckiem

Wróciliście z wakacji i… musisz odpocząć?

Przejdz do: