24 października - Dzień walki z otyłością
| 24 października – Dzień walki z otyłością

24 października – Dzień walki z otyłością

Jak przeciwdziałać otyłości? Oto kilka pomysłów na to, jak żyć zdrowo i jeść naturalnie, by cieszyć się świetną kondycją psychofizyczną.

1. Zrób porządki w kuchni, pozbądź się produktów:

  • wysokoprzetworzonych w tym z dużą zawartością cukru, tłuszczu, soli, takich jak: ciastka, paluszki, chipsy, cola, czekolada, krakersy, batony, słodkie napoje gazowane….

2. Naucz się robić listę zakupów:

  • uwzględniaj tylko produkty naturalne;
  • uwzględniaj tylko te produkty, które będą ci potrzebne do przygotowania posiłku;
  • uwzględnij warzywa i owoce, najlepiej sezonowe;
  • uwzględnij naturalne kasze, nieoczyszczony ryż;
  • unikaj produktów mącznych z oczyszczonej mąki.

3. Na zakupy nie wybieraj się, kiedy jesteś głodny.

4. W sklepie trzymaj się sporządzonej listy, nie zwracaj uwagi na promocje.

5. Wybierając produkt zwracaj uwagę na etykietę, im krótsza lista składników, tym lepszy produkt.

6. Postaw na jakość produktu, a nie na ilość.

7. Przygotowując posiłki nie podjadaj.

8. Spożywaj posiłki w towarzystwie i w spokojnej atmosferze.

9. Posiłek na talerz nakładaj raz, nie zjadaj po dzieciach.

10. Pamiętaj, że nie należy najadać się do syta, ⅓ objętości żołądka powinna pozostać niewypełniona.

11. Ostatni posiłek jedz nie poźniej niż 2-3 godziny przed snem.

12. Pij pomiędzy posiłkami, najlepszym płynem jest woda.

13. Pamiętaj o codziennej aktywności fizycznej: nie wsiadaj zawsze do samochodu, tramwaju, autobusu…, nie korzystaj z windy, spędzaj aktywnie czas z rodziną, dziećmi.

Foto

Więcej dobrych artykułów? Kliknij lajk

Emilia Lorenc

Łącząc starożytną mądrość medycyny naturalnej i nowoczesne odkrycia medycyny akademickiej w praktyce pomaga pacjentom pielęgnować i utrzymać zdrowie (wraz z mężem, lekarzem Markiem). Dodatkowo organizuje i prowadzi spotkania z myślą o dzieciach, młodzieży, rodzicach, upowszechniając zdrowie oraz życie w zgodzie z przyrodą. Prywatnie mama w radosnej rodzinie z trójką dzieci. Wykształcenie: Wydział Farmaceutyczny Oddział Analityki Medycznej w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Studia Podyplomowe z Biologii Molekularnej Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Studia Podyplomowe z Poradnictwa Żywieniowego i Dietetycznego Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Odwiedź stronę autorki/autora: http://www.integrativemedicine.eu




Książeczki Pucio – zabawy logopedyczne dla najmłodszych

Książki wspierające wszechstronny rozwój najmłodszych dzieci od wydawnictwa Tekturka

Naprawdę przeciwsłoneczne okulary dla dzieci (Real Kids Shades)

Dieta w chorobie. Co warto podawać, czego unikać?

Kiszonki – naturalny probiotyk. 7 przepisów na dania z kiszonkami

Sensoryczna nauka matematyki (22 pomysły)

Przejdz do: