Kategorie
Ekowiadomości

Czy powinno się używać filtrów przeciwsłonecznych?

Dermatolodzy oraz dietetycy spierają się w kwestii stosowania kosmetyków zawierających filtr przeciwsłoneczny

Dermatolodzy oraz dietetycy spierają się w kwestii stosowania kosmetyków zawierających filtr przeciwsłoneczny. Dermatolodzy twierdzą, że stosowanie kremów z filtrem UV jest konieczne każdego dnia ponieważ w ten sposób chronimy naszą skórę przed niebezpiecznymi dla zdrowia zmianami, np. czerniakiem, który jest nowotworem. Dietetycy natomiast uważają, że promienie słoneczne mają na nas dobry wpływ (w organizmie pod wpływem słońca wytwarza się witamina D, która jest odpowiedzialna za prawidłowy wzrost kości oraz pełni ważną rolą we wchłanianiu wapnia, a także fosforu z przewodu pokarmowego), więc należy ograniczać używanie produktów przeciwsłonecznych.

Opinie są różne a badań ciągle zbyt mało, aby jednoznacznie stwierdzić jaki wpływ na nasze zdrowie mają kosmetyki zawierające filtry UV. Ważne jest jednak to, aby produkty przeciwsłoneczne stosować z ostrożnością ze względu na to, że mogą zawierać inwazyjne substancje chemiczne (np. oksybenzon i metoksycynamonian).

Pamiętajmy o odpowiedniej ochronie przeciwsłonecznej skóry dzieci.

Kilka „słonecznych” porad:

  • korzystajmy z rozwagą z kąpieli słonecznych
  • nie opalajmy się w godzinach popołudniowych (zwłaszcza w pierwszych dniach lata, kiedy dawka promieni słonecznych jest najintensywniejsza)
  • nośmy kapelusze ochronne (zwłaszcza dzieci!)
  • ewentualną opaleniznę budujmy stopniowo, aby nie doznać oparzań słonecznych
  • używajmy przeciwsłonecznych filtrów mineralnych, które zawierają tlenek cynku, organiczne ziołowe składniki oraz naturalne oleje. Filtry mineralne są droższe niż komercyjne środki, ale dzięki nim mamy pewność, że nasza skóra i zdrowie chronione jest w sposób odpowiedni i rzeczywiście bezpieczny.

Źródło: Natural News
Foto

Avatar photo

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.