Granola, czyli coś dla mózgu
Galeria najciekawszych prezentów na Dzień Dziecka... zobacz.
| Granola, czyli coś dla mózgu

Granola, czyli coś dla mózgu

Organizm dziecka to całość, czyli system naczyń połączonych. To co dobrze karmi cały organizm, odpowiednio wpływa również na rozwój mózgu. Główny pokarm dla mózgu stanowią węglowodany, czyli cukry, a szczególnie glukoza.

Mózg naszego dziecka stale potrzebuje glukozy, która dostarcza mu energii potrzebnej do wszystkich funkcji: myślenia, zapamiętywania, rozwiązywania problemów. Ale nie chodzi o węglowodany proste, takie jak rafinowany cukier i mąka, które dają organizmowi szybki zastrzyk glukozy, po którym następuje jego ostry niedobór, ale o węglowodany złożone, które zawierają energię, witaminy oraz minerały i rozkładają się dużo wolniej.

Granola to jedna z najbardziej zrównoważonych i zharmonizowanych potraw dla starszych dzieci, która daje energię i pomaga przemóc w sposób naturalny ospałość i zniechęcenie oraz uzyskać większą jasność umysłu podczas nauki.

Do przygotowania granoli potrzebne będą:

  • cztery filiżanki płatków owsianych,
  • dwie filiżanki płatków jęczmiennych,
  • pół filiżanki sezamu niełuszczonego,
  • pół filiżanki siemienia lnianego,
  • filiżanka mąki kukurydzianej,
  • dwie filiżanki otrąb pszennych,
  • pół filiżanki pestek słonecznika,
  • pół filiżanki dyni,
  • filiżanka oliwy z oliwek,
  • pół filiżanki naturalnych słodkości (słodów zbożowych, syropu buraczanego, kukurydzianego, klonowego i miodu).

Wszystko dokładnie mieszamy i podgrzewamy w piekarniku na blasze do pieczenia ciasta, aż uzyskamy złotowy kolor (około 15-25 min). Następnie granolę wyjmujemy i dodajemy sparzone rodzynki i orzechy włoskie i podgrzewamy w piekarniku kolejne 4-6 minut. Po wyjęciu dokładnie mieszamy, a po ostygnięciu przechowujemy w niezakręconych słoikach. Tak sporządzoną granolę można przechowywać ok. 3-4 tygodnie.

Granolę spożywamy samą lub z dodatkami. Może być stosowana jako drugie śniadanie do szkoły, zawierające wszystkie niezbędne elementy: energię, witaminy, mikro i makroelementy, tłuszcze i białko.

Foto: flikr.com/79928508@N00

Więcej dobrych artykułów? Kliknij lajk

Kazimierz Kłodawski

Specjalista z zakresu żywienia człowieka i szeroko pojętej promocji zdrowia. Od 20 lat wegetarianin i makrobiotyk. Z zamiłowania filozof, ekolog i przyrodnik. Autor książki „Rok z makrobiotyką” oraz licznych artykułów na temat filozofii zdrowia oraz naturalnego stylu życia i odżywiania (publikacje m.in.: „Wegetariański Świat”). Od kilkunastu lat prowadzi Szkołę Żywienia Naturalnego, promującą ideę zdrowego, naturalnego i twórczego życia.
Odwiedź stronę autorki/autora: http://www.klodawski.pl




Plaża, słońce i… rekiny, czyli o ubraniach na ciepłą porę roku od Jako-o

Krótkowzroczność – jakie mamy możliwości radzenia sobie z tym problemem?

Naprawdę przeciwsłoneczne okulary dla dzieci (Real Kids Shades)

Granice – szanujmy cudze, ale także swoje własne. Rozmowa z Małgorzatą Musiał, cz.1

Jak w zgodzie ze sobą zatrzymywać agresję fizyczną i werbalną dziecka?

Pasożyty w twoim ciele – jak je wykryć i jak z nimi walczyć?

Przejdz do: