| Przykładowe jadłospisy przedszkolne na cały rok

Przykładowe jadłospisy przedszkolne na cały rok

Przykładowy jadłospis wiosenny

Poniedziałek

  • śniadanie – bułka grahamka z masłem, twarożek biały ze szczypiorkiem i rzodkiewką lub kiełkami rzodkiewki, kawa zbożowa z miodem
  • obiad – zupa: botwinka z ziemniakami,  2-danie: ryż brązowy z potrawką z kurczaka i warzywami, kompot porzeczkowy
  • podwieczorek – jabłko, wafle wielozbożowe z masłem i miodem, herbata owocowa

Wtorek

  • śniadanie – bułka wieloziarnista z masłem, szynką, rzodkiewką i sałatą, herbatka rumiankowa z miodem
  • obiad – zupa: żurek z ziemniakami, 2-danie: makaron z pełnego ziarna ze szpinakiem i pestkami dyni, polane oliwą z oliwek i posypane serem żółtym, czysta woda
  • podwieczorek – ciasto z rabarbarem, porzeczki, herbatka ziołowa: melisa z gruszką

Środa

  • śniadanie – owsianka z płatków naturalnych gotowana na wodzie z płatkami migdałowymi, rodzynkami, sezamem, herbata roiboos
  • obiad – zupa: kapuśniak z ziemniakami, 2-danie: ziemniaki, ryba smażona w panierce, surówka z kiszonych ogórków z jabłkiem i oliwką, kompot wiśniowy
  • podwieczorek – budyń z kaszy jaglanej polany sokiem owocowym, czysta woda

Czwartek

  • śniadanie – chleb mieszany słonecznikowy z masłem i pastą z jajka i szczypiorku, posypane gomasio, zielona sałata, herbata ziołowa
  • obiad – zupa: wielowarzywna , 2-danie: kasza jęczmienna z masłem, mięso duszone w ziołach, ćwikła z buraków, czysta woda
  • podwieczorek –  bułeczki orkiszowe z powidłami, porzeczki, herbata owocowa

Piątek

  • śniadanie – kasza jaglana z płatkami migdałowymi, rodzynkami i jabłkiem, herbata z dzikiej róży
  • obiad – zupa z soczewicy, 2-danie: ryż brązowy, pulpety rybne z sosem, gotowane warzywa: brokuł, marchewka, herbata z cytryną
  • podwieczorek – sezamki, jabłko, herbata owocowo – ziołowa

Przykładowy jadłospis letni

Poniedziałek

  • śniadanie – bułka wielozbożowa z masłem, sałatą, szynką i pomidorem, kawa zbożowa
  • obiad – zupa krem z zielonego groszku z grzankami, 2- danie: placuszki z cukinii na ostro, kompot wiśniowy
  • podwieczorek – owoce (truskawki, jagody, maliny) z bitą śmietaną (śmietana naturalna ubita z cukrem trzcinowym), herbata ziołowa – melisa

Wtorek

  • śniadanie – kasza jaglana z truskawkami, polana jogurtem naturalnym i posypana cukrem trzcinowym, herbata malinowa
  • obiad – zupa: barszczyk czerwony z ziemniakami, 2-danie: kasza jęczmienna, pulpety mięsne z sosem koperkowym, brokuł z bułką, kompot z truskawek
  • podwieczorek – ciasteczka owsiane, sok marchewkowo – jabłkowy

Środa

  • śniadanie – bułka z masłem, serkiem białym, pomidorem, szczypiorkiem, herbata rumiankowa z miodem
  • obiad – zupa: ogórkowa z ryżem i ziemniakami, 2-danie: knedle ze śliwkami i masłem, cukrem trzcinowym, kompot porzeczkowy
  • podwieczorek – ciasto drożdżowe z truskawkami, czysta woda

Czwartek

  • śniadanie – owsianka na wodzie z jabłkiem, rodzynkami, sezamem, herbata roiboos
  • obiad – zupa wielowarzywna, 2-danie: ziemniaki, kotlety mielone, mizeria, kompot śliwkowy
  • podwieczorek –  sałatka owocowa, chrupki kukurydziane, herbata ziołowo – owocowa

Piątek

  • śniadanie –  bułka grahamka z masłem i rybą wędzoną, ogórkiem, pomidorem, herbata miętowo – jabłkowa
  • obiad – zupa: warzywna z fasolką szparagową, 2-danie:  leczo warzywne z makaronem z pełnego ziarna, kompot wieloowocowy
  • podwieczorek – winogrona, talarki ryżowe, sok owocowy

Przykładowy jadłospis jesienny

Poniedziałek

  • śniadanie – owsianka z daktylami, siemieniem lnianym, gruszką i cynamonem, herbata korzenna
  • obiad – zupa: rosół z makaronem, 2-danie: kasza gryczana, kotlety z selera korzennego w panierce sezamowej, surówka z marchwi i jabłka, kompot jabłkowy z cynamonem
  • podwieczorek – sałatka owocowa, talarki ryżowe, czysta ciepła woda

Wtorek

  • śniadanie – bułka z ziarnami, szynka z indyka, pomidor, szczypiorek, herbata cynamonowa
  • obiad – zupa: warzywna z kalafiorem, 2-danie: pierogi z mięsem, kompot śliwkowy
  • podwieczorek – szarlotka na cieście razowym z cynamonem, herbata z cytryną

Środa

  • śniadanie – kasza orkiszowa z bakaliami, herbata imbirowa z miodem
  • obiad –  zupa: krem brokułowy  z grzankami, ryba pieczona z masłem czosnkowym, ziemniaki, surówka z czerwonej kapusty, kompot z suszonych owoców
  • podwieczorek – kuleczki bakaliowo – kokosowe, jabłko, herbata ziołowa

Czwartek

  • śniadanie – bułka grahamka z serem białym, ziołami, pomidorem, herbata z dzikiej róży
  • obiad – zupa z dyni z grzankami,  2-danie: łazanki z kapustą i mięsem, kompot z aronii
  • podwieczorek – bakalie (rodzynki, daktyle, morele, pestki z dyni, słonecznik), chrupki kukurydziane, czysta woda

Piątek

  • śniadanie – bułka z ziarnami i pastą z cieciorki, pomidorem, bazylią, herbata roiboss
  • obiad – zupa: pieczarkowa z makaronem, 2-danie: papryki nadziewane różnymi zbożami w sosie pomidorowym
  • podwieczorek – bułeczka orkiszowa z powidłami śliwkowymi z cynamonem, herbata malinowa

Przykład jadłospisu na okres zimowy

Poniedziałek

  • śniadanie – owsianka z płatków naturalnych gotowana na wodzie z rodzynkami, ziarnem słonecznika, suszonymi morelami, pokrojonym jabłkiem, z dodatkiem cynamonu, herbata owocowa z dzikiej róży
  • obiad–  zupa: krem selerowy  z grzankami, 2-danie: kasza gryczana, buraczki na ciepło, schab pieczony w sosie własnym, kompot śliwkowy z cynamonem
  • podwieczorek – jabłko pieczone nadziewane powidłami z cynamonem i goździkami, posypane płatkami migdałowymi

Wtorek

  • śniadanie – chleb mieszany słonecznikowy, pasta z makreli i serka białego ze szczypiorkiem, ogórek kiszony, herbata tymiankowa
  • obiad – zupa: krem z ciecierzycy z grzankami, 2-danie: pierogi z kaszą gryczaną, cebulką duszoną i serkiem feta lub szpinakiem, kompot jabłkowy z cynamonem
  • podwieczorek – wafle ryżowe z masłem i miodem, suszone owoce (rodzynki, żurawina, morele), herbata malinowa

Środa

  • śniadanie – kasza jaglana z płatkami migdałowymi i suszonymi śliwkami, gotowana na wodzie na gęsto, herbata roiboos
  • obiad – zupa: barszcz ukraiński, 2-danie: ryż brązowy, kotlety z piersi kurczaka obtoczone w ziarnie sezamu,  kiszony ogórek, kompot z suszonych owoców
  • podwieczorek – gruszka gotowana w sosie cynamonowo – waniliowym, polana gorącą gorzką czekoladą, berbata ziołowa – melisa

Czwartek

  • śniadanie – bułka razowa z ziarnami z masłem, szynka, kiszony ogórek, herbata imbirowa
  • obiad – zupa: krupnik z kaszą jęczmienną, 2-danie: ziemniaki z koperkiem, kotlety z fasoli, gotowana marchewka z groszkiem, woda z sokiem malinowym
  • podwieczorek – ciasto marchewkowe, herbata żurawinowa

Piątek

  • śniadanie – jajecznica na maśle, bułka grahamka z masłem i szczypiorkiem, herbata ziołowa – melisa lub rumiankowa
  • obiad – zupa: pomidorowa z makaronem, 2-danie: ziemniaki, filet rybny w sosie koperkowym, surówka z kiszonej kapusty, kompot śliwkowy
  • podwieczorek – ryż zapiekany z jabłkami i cynamonem, herbata z owoców leśnych.

zdrowy przedszkolak

Nadmierne korzystanie dzieci z urządzeń cyfrowych wpływa na wszystko – rozwój fizyczny, mowę, emocje…

Dlaczego homeopatia budzi takie kontrowersje?

7 leczniczych zastosowań sody oczyszczonej

Niszcz, kreśl, gryź… książkę. „Książka na złość” dla dzieci.

Warszawa, Kraków, Praga, Rzym, Paryż, Londyn… przewodniki turystyczne dla dzieci

Jak chronić dzieci przed poparzeniami słonecznymi

Przejdz do:
Ponad 100 tys. rodziców w społeczności dziecisawazne.pl
DOŁĄCZ DO NAS
Wszystko co robimy, o czym piszemy trafia na facebook. Dołącz do nas i bądź z nami w kontakcie.