Regularne ćwiczenia fizyczne poprawiają koncentrację, myślenie, planowanie i ułatwiają naukę – donoszą naukowcy z Georgia Health Sciences University.
Badania dotyczą dzieci cierpiących na otyłość, które często wykazują mniejszą chęć do nauki niż ich rówieśnicy, którzy nie mają problemów z wagą. Wzięło w nich udział 171 dzieci z nadwagą w wieku 7 – 11 lat. Okazało się, że po odbyciu zaproponowanych ćwiczeń fizycznych ich aktywność poznawcza wzrosła, skupienie trwało dłużej i wyniki zadań lekcyjnych były lepsze. Dzieje się tak być może dlatego, że ćwiczenia fizyczne poprawiają pracę układu krążenia i dotleniają organizm.
Zanim dziecko usiądzie do odrabiania zadania domowego pozwólmy mu pograć w piłkę, pobiegać lub poskakać na skakance. Naukowcy mają nadzieję, że wyniki tych badań przyczynią się do poprawy sytuacji wychowania fizycznego w szkole i pomogą również rodzicom wybierać aktywne formy wypoczynku dla ich dzieci.
Źródło: www.sciencedaily.com
Foto