Przejdź do treści
NATULI – dzieci są ważneNATULI - dzieci są ważne
  • Spis treści
    • Ciąża i narodziny
      • Ciąża
      • Karmienie piersią
      • Poród naturalny i CC
      • Intuicja i wsparcie
      • Połóg
    • Niemowlę
      • Pielęgnacja dziecka
      • Problemy niemowląt
      • Budowanie więzi
      • Rozszerzanie diety i BLW
      • Sen dziecka
      • High need baby
      • Noszenie i chustonoszenie
    • Dziecko
      • Więź i relacja z dzieckiem
      • Relacje rodzinne
      • Trudne emocje
      • Komunikacja z dzieckiem
      • Kontakt z naturą
      • Dziecko i kultura
    • Rozwój dziecka
      • Rozwój emocjonalny
      • Rozwój intelektualny
      • Rozwój seksualny
      • Rozwój przez zabawę
      • Rozwój mowy
      • Rozwój ruchowy
      • Rozwój społeczny
      • Rozwój duchowy
    • Rodzicielstwo
      • Rodzicielstwo Bliskości
      • Macierzyństwo i ojcostwo
      • Porozumienie bez przemocy (NVC)
      • Naturalne rodzicielstwo/ Slow Parenting
      • Świadomość ekologiczna
    • Edukacja
      • Kryzys szkoły
      • Edukacja alternatywna
      • Naturalne procesy uczenia się
      • Nauka języków i wielojęzyczność
    • Zdrowie
      • Medycyna naturalna
      • Dieta naturalna
      • Pielęgnacja naturalna
    • Książki
      • Książki dla dzieci
      • Książki dla rodziców
  • O nas
  • Księgarnia NATULI
  • Spis treści
    • Ciąża i narodziny
      • Ciąża
      • Karmienie piersią
      • Poród naturalny i CC
      • Intuicja i wsparcie
      • Połóg
    • Niemowlę
      • Pielęgnacja dziecka
      • Problemy niemowląt
      • Budowanie więzi
      • Rozszerzanie diety i BLW
      • Sen dziecka
      • High need baby
      • Noszenie i chustonoszenie
    • Dziecko
      • Więź i relacja z dzieckiem
      • Relacje rodzinne
      • Trudne emocje
      • Komunikacja z dzieckiem
      • Kontakt z naturą
      • Dziecko i kultura
    • Rozwój dziecka
      • Rozwój emocjonalny
      • Rozwój intelektualny
      • Rozwój seksualny
      • Rozwój przez zabawę
      • Rozwój mowy
      • Rozwój ruchowy
      • Rozwój społeczny
      • Rozwój duchowy
    • Rodzicielstwo
      • Rodzicielstwo Bliskości
      • Macierzyństwo i ojcostwo
      • Porozumienie bez przemocy (NVC)
      • Naturalne rodzicielstwo/ Slow Parenting
      • Świadomość ekologiczna
    • Edukacja
      • Kryzys szkoły
      • Edukacja alternatywna
      • Naturalne procesy uczenia się
      • Nauka języków i wielojęzyczność
    • Zdrowie
      • Medycyna naturalna
      • Dieta naturalna
      • Pielęgnacja naturalna
    • Książki
      • Książki dla dzieci
      • Książki dla rodziców
  • O nas
  • Księgarnia NATULI

Edukacja

Skupiona na dziecku, wspierająca jego kompetencje, pozbawiona ocen, przymusu i sztucznych hierarchii – tak powinna wyglądać szkoła XXI wieku. Część z tych założeń jest już teraz realizowana w szkołach alternatywnych. Przeczytaj o tym, czym są szkoły waldorfskie, Montessori i demokratyczne, co to jest unschooling, a także jak “uczy się” mózg dziecka i dlaczego powinniśmy zlikwidować zadania domowe.

Najpopularniejsze z tej kategorii

Wewnętrzna dyscyplina, czyli rzecz o posłuszeństwie w ujęciu pedagogiki Montessori
10 powodów, żeby uwolnić edukację. O szkole demokratycznej
Przykład z góry – rzecz o skandynawskim modelu edukacji
Jeśli nie szkoła publiczna, to co? Wybór szkół alternatywnych w Polsce

Uwaga! Reklama do czytania

Poród naturalny

Świadome przygotowanie się do cudu narodzin.

Cesarskie cięcie i poród po cięciu cesarskim

Pomoc i wsparcie przy CC i VBAC

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Katarzyna Mitschke | 16 kwietnia, 2013

Szkoła demokratyczna – „Uczę się, bo chcę”

NATULI dzieci są ważne | 23 października, 2012

Czy zlikwidować prace domowe?

NATULI dzieci są ważne | 19 października, 2012

„Majewski nie rokujesz” – rozmowa z Szymonem Majewskim o „dołowaniu” dzieci w szkole

Zuzanna Danilewicz | 22 sierpnia, 2012

O matematyce w ujęciu pedagogiki Montessori

Zuzanna Danilewicz | 16 lipca, 2012

Jak dorosły powinien przygotować się do edukacji dzieci? Nauczanie z punktu widzenia pedagogiki Montessori

NATULI dzieci są ważne | 14 maja, 2012

Szkoła waldorfska – „W centrum jest dziecko, a nie program nauczania”

Tomasz Tokarz | 4 września, 2010

Jak motywować uczniów?

Maria Tyczyńska | 24 lipca, 2010

Systemy wychowawcze, cz.4 – Jean Piaget

Maria Tyczyńska | 5 maja, 2010

Systemy wychowawcze, cz.3 – Lew Wygotski

Maria Tyczyńska | 2 kwietnia, 2010

Systemy wychowawcze, cz.2 – pedagogika montessori

Maria Tyczyńska | 27 marca, 2010

Systemy wychowawcze, cz.1 – pedagogika waldorfska


Nawigacja po wpisach

← Nowsze wpisy 1 … 8 9Starsze wpisy →
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
NATULI – dzieci są ważne
Magazyn świadomych rodziców