Kategorie
ekowiadomości

Nutella to nie jest pełnowartościowe śniadanie

Emitowana w Polsce i na świecie reklama wprowadza konsumentów w błąd, podając nieprawdziwe informacje. Dzięki reakcji jednej z matek firma Ferrero odpowie za to prawnie

Nutella nie jest tak zdrowa i odżywcza, jak pokazuje to reklama. Producent przekonuje w niej, że czekoladowy krem jest częścią pełnowartościowego śniadania. Emitowana w Polsce i na świecie reklama wprowadza konsumentów w błąd, podając nieprawdziwe informacje. Dzięki reakcji jednej z matek firma Ferrero odpowie za to prawnie.

seria rodzicielska

Jak zrozumieć małe dziecko

34 PLN

#StopTrenowaniu – przeczytaj książkę, która wprowadzi i rozwinie Twoje świadome rodzicielstwo. Rodzicielstwo bez “instrukcji obsługi” i szkodliwych rad.

Walka sądowa z wielkim koncernem Ferrero rozpoczęła się w lutym 2011 roku, kiedy to matka czterolatka z San Diego po obejrzeniu reklamy w TV postanowiła, podać swemu dziecku na śniadanie kanapkę ze smakowitym kremem. Reklama przedstawiała pyszną Nutellę jako smaczny, “odżywczy i zdrowy posiłek o zrównoważonych składnikach spożywczych”. Później kobieta odkryła, że smakołyk zawiera niebezpieczne dla zdrowia tłuszcze nasycone. Matka była w szoku, gdy dowiedziała się, że wbrew temu, co sugeruje reklama, 2 łyżki czekoladowej Nutelli zawierają aż 200 kalorii, na które w głównej mierze składają się szkodliwe tłuszcze i oczywiście cukier.

Zdanie kobiety podzieliło w niedługim czasie więcej rodziców, którzy poczuli się oszukani. Tak powstał zbiorowy akt oskarżenia przeciw firmie Ferrero, która jest producentem Nutelli. Firma została wezwana do wycofania reklamy, która wprowadza w błąd konsumentów, a także o zwrot zysków zdobytych dzięki zakłamanej kampanii reklamowej produktu.

Prawnicy konsumentów wywalczyli odszkodowanie od Ferrero. Koncern musi wypłacić po 4 dolary każdemu, kto kupił słoik Nutelli i wypełni dostępny w internecie formularz. Co ciekawe, aby udowodnić zakup, wcale nie trzeba przedstawiać paragonu. Amerykańscy konsumenci, którzy kupili więcej słoików, mogą domagać się zwrotu maksymalnie 20 dolarów. Na odszkodowania Ferrero przeznaczyło 3,05 mln dolarów. Równocześnie firma musi zapłacić karę w wysokości 3 mln dolarów za nadawanie reklamy wprowadzającej w błąd.

Źródło: www.corriere.it

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *