Kategorie
Ekowiadomości

Zakaz reklam niezdrowych produktów u „Disney’a”

Walt Disney Company zabroniła emisji reklam, które pokazują produkty szkodliwe dla zdrowia dzieci

Walt Disney Company zabroniła emisji reklam, które pokazują produkty szkodliwe dla zdrowia, szczególnie najmłodszych i dzieci do 12. roku życia. Dzięki temu na kanałach radiowych i telewizyjnych oraz serwisach internetowych Disneya nie spotkamy reklam tzw. śmieciowego jedzenia. Disney ma w najbliższych planach także kampanię społeczną promującą zdrowy styl życia.

Od 2006 roku trwa zaostrzanie przez amerykańskiego giganta zasad przyznawania licencji produktom żywnościowym. Postacie z filmów Disneya stopniowo znikają z opakowań produktów zawierających zbyt dużo cukru, soli i tłuszczów.

Decyzja, o której mowa, oznacza, że w telewizji ABC należącej do firmy zakazana zostanie emisja reklam wielu soków, płatków śniadaniowych i innych produktów z oferty tak znanych firm, jak Coca-Cola czy Kraft Foods. O 25 proc. zmniejszy się ilość soli w daniach dla dzieci, serwowanych w należących do koncernu parkach rozrywki.

Martwi nas jednak data wejścia w życie zapowiadanych zmian – to dopiero za trzy lata – w 2015 roku, ponieważ wtedy kończą się długoletnie kontrakty Walt Disney Company z największymi reklamodawcami. Cóż, pozostaje czekać…

Źródło: nytimes.com

Avatar photo

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.