Kategorie
Ekowiadomości

10 nawyków w poszukiwaniu szczęścia i spokoju

Mamy różne priorytety, ale niemal każdy człowiek na swojej liście dążeń ma dwa cele: być szczęśliwym i żyć spokojnie. Wszystko, co robimy w życiu, jest w jakiś sposób ukierunkowane na osiągnięcie tych celów. Oto kilka metod na zwiększenie poziomu szczęścia i osiągnięcie spokoju.

szczescie

Uwaga! Reklama do czytania

Jak zrozumieć małe dziecko

Poradnik pomagający w codziennej opiece Twojego dziecka

Zobacz w księgarni Natuli.pl

1. Śmiech

To potężne lekarstwo, które daje nam zdrowie, szczęście i wewnętrzny spokój. Śmiech zwiększa odporność organizmu, łagodzi ból, chroni serce, łagodzi stres, poprawia nastrój, wspiera rozładowywanie emocji, takich jak złość, smutek, lęk i strach.

2. Tu i teraz

W 2009 r. przeprowadzono na międzynarodową skalę badanie sprawdzające, co sprawia, że warto żyć. Wyniki jednoznacznie wskazały, że należy cieszyć się chwilą i czerpać z niej jak najwięcej. Należy koncentrować uwagę na tym, co jest tu i teraz, dając z siebie maksimum. To sprawi, że szybko pokonamy trudności, rozwiążemy problem i stawimy czoło zadaniom.

3. Cel

Naukowcy potwierdzają, że jakość życia nierozerwalnie łączy się z celem. Ludzie mający sprecyzowany cel życia żyją dłużej i mają wyższą jakość życia niż osoby bez jasno określonego celu.

4. Dowody wdzięczności

Dr Robert Emmons, autor znakomitej książki „Gratitude Works!: A Twenty-One-Day Program for Creating Emotional Prosperity” (nieprzetłumaczona na język polski), opowiada o tym, jak wdzięczność może wpłynąć na nasze życie. Uważa, że praktykowanie wdzięczności pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne, buduje odporność i uczy wspierających relacji.

5. Zwierzę

Liczne badania potwierdzają niesamowity wpływ zwierząt na ludzi, jednak tak naprawdę wcale nie są one potrzebne, by móc to stwierdzić. Naukowcy dowiedli, że właściciele zwierząt mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej sprawni fizycznie, mniej samotni, bardziej ekstrawertyczni i bardziej sumienni w porównaniu z osobami, które nie mają pupila.

6. Medytacja

W ciągu minuty od rozpoczęcia medytacji doświadczamy uczucia spokoju i zadowolenia, a także wzrasta poziom świadomości i empatii. Regularne medytacje mogą trwale podnieść poziom szczęścia.

7. Muzyka

Daje wewnętrzne poczucie spełnienia i szczęścia.

8. Kontakt z człowiekiem

Dan Gilbert, profesor psychologii na Harvardzie, słusznie zauważył: „Jesteśmy szczęśliwi, gdy mamy rodzinę, jesteśmy szczęśliwi, gdy mamy przyjaciół i prawie wszystkie inne rzeczy, które naszym zdaniem uczynią nas szczęśliwymi, w rzeczywistości i tak dotyczą rodziny i przyjaciół”.

9. Zdrowa dieta

Może poprawić nasze samopoczucie i uczynić nas bardziej szczęśliwymi. Ma także fundamentalne znaczenie w osiągnięciu celu.

10. Wolontariat

Pozwala rozwijać się wewnętrznie, odkrywać nowe horyzonty, prowadzić szczęśliwe życie.

Źródło: huffingtonpost.com
Foto

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.