Trzy książki, które pozwolą ci lepiej komunikować się z rodziną i otoczeniem
Porozumienie bez Przemocy (NVC) nazywane inaczej „językiem serca” pozwala ludziom na całym świecie tworzyć autentyczne relacje, odbudowywać więzi i zatrzymywać falę werbalnej przemocy. Pozwala też budować spójny, świadomy obraz siebie, w którym uczucia i potrzeby grają pierwsze skrzypce. Ideę empatycznej komunikacji – „Dzieci są ważne” – wspierają przy każdej możliwej okazji. Wszystkim, którzy mają ochotę ją zgłębiać, polecamy trzy poniższe lektury.
Pozycja dla wszystkich tych, którzy pragną budować głębokie, oparte na szacunku i zaufaniu relacje ze swoimi dziećmi. Lektura pomaga zrozumieć, że ciekawość świata, chęć uczenia się i współpracy z rodzicami jest naturalną cechą wszystkich dzieci i że my – dorośli, możemy te skłonności rozwijać, dając im przykład własnym zachowaniem. Dużo tu o potrzebach i o tym, jak znaleźć balans między tym, czego potrzebują nasze dzieci, a co w danym momencie jest ważne dla nas samych. Gdy potrzeby dzieci stawiamy na równi z własnymi, te nie przejmują kontroli, a uczą się współodczuwania. Fascynująca lektura, która pozwala z rodzicielstwa uczynić empatyczną podróż zbudowaną na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa.
To książka, która już samym tytułem nawiązuje do metaforycznego ukazania różnych sposobów komunikowania się, żywych w każdym człowieku (ich twórcą jest Marshall Rosenberg, ojciec idei Porozumienia bez Przemocy). To, który z nich będzie sposobem dominującym, zależy od nas samych. Jak zaakceptować w sobie drapieżnego szakala, dając mu przestrzeń do działania i zachować jednocześnie swoją żyrafią twarz, spoglądającą na świat z szerszej perspektywy? Jak pomóc szakalowi formułować jego potrzeby w taki sposób, by w miejscu bezwzględności pojawiło się współczucie? Jak wreszcie znaleźć w sobie miejsce na empatyczną komunikację i współodczuwanie w świecie pełnym werbalnej przemocy? O tym przeczytacie w powyższej książce.
Komunikacja Konstruktywna w biznesie, Gabriele Lindemann & Vera Heim
Doskonały przykład na to, że Porozumienie bez Przemocy można skutecznie praktykować nie tylko w kontakcie z dziećmi czy współmałżonkiem, ale również w środowisku zawodowym. Dzięki komunikacji nakierowanej na słyszenie i słuchanie z uwzględnieniem potrzeb rozmówców i własnych, można doskonalić swoje zdolności menadżerskie i budować nową kulturę przedsiębiorstwa, która zapewni mu długotrwały sukces. W książce zawartych zostało dziewięć przydatnych strategii na skuteczne zarządzanie relacjami i na to, jak zmotywować cały zespół do pracy w sposób długotrwały i satysfakcjonujący. Jeśli więc szukasz książki, która pomoże ci skuteczniej porozumiewać się ze współpracownikami, klientami i gdzie dążenie do wspólnego celu w atmosferze pełnej szacunku i empatii będzie sprawą nadrzędną, jest to zdecydowanie pozycja dla ciebie.
Przedstawiona powyżej seria książek „Porozumiewamy się” stworzona została z intencją, by szerzyć wiedzę o Porozumieniu bez Przemocy wśród polskich czytelników. Jednym z jej pomysłodawców jest inicjatywa Dialogue Unlimited, oferująca warsztaty w zakresie świadomej komunikacji interpersonalnej oraz międzykulturowej. Warto z nich skorzystać, bo żywy kontakt z językiem serca w takim środowisku daje energię do tego, by wychodzić z tą ideą na zewnątrz i zmieniać swój wewnętrzny świat z większą odwagą, radością i być w tym wszystkim dużo bardziej skutecznym.
Te oraz inne książki o NVC możecie kupić w sklepie natuli.pl
Autor/ka: Marlena Jakubik
Tekst pochodzi od redakcji dziecisawazne.pl lub od partnera
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.