Tak, tak – mowa o lalce marki Mattel, która od kilku tygodni na Instagramie pokazuje swoje stylizacje. Blog cieszy się niezwykłą popularnością, w zaledwie 21 dni do obserwowanych dodało go prawie 300 tysięcy osób.
Każde z prezentowanych przez lalkę ubrań można kupić na stronie koncernu zabawkowego. Barbie bierze udział w pokazach modowych światowej sławy projektantów, publikuje zdjęcia zza kulis i dokumentuje życie codzienne.
Współczesna Barbie ma 55 lat i jest uznawana za zabawkę wszech czasów. W latach 70. i 80., kiedy dzisiejsze mamy były małymi dziewczynkami, lalka była emanacją Zachodu, kupowaną za dolary w Peweksie albo przywożoną z zagranicy. Socjalizacja sprawiła, że ideałem kobiety stały się modelki prezentowane na pierwszych stronach czasopism po obróbce w Photoshopie. Lalki były (i chyba nadal są) ich odzwierciedleniem. Jednak ten obraz nie jest realny. Warto zapewnić dzieciom, nie tylko dziewczynkom, różnorodność zabawek, dać im możliwość wyboru.