Kategorie
Zdrowie

Dlaczego drzemki są ważne?

Jesteśmy pracowici. I często pracę przenosimy do domu, zarywając noce, pracując w weekendy, na urlopie. Przerwy nie zawsze nas satysfakcjonują, dają upragniony reset. Niby czekamy na chociażby kilka dni wolnego, a mimo to nie potrafimy się nimi cieszyć. Nerwowo spoglądamy na skrzynkę mejlową i ekran telefonu, często z poczuciem winy.

Odpoczynek nam służy!

Przerwa w pracy może ożywić ciało i umysł poprzez zdystansowanie od stresu związanego z pracą. Nowe miejsca, kuchnia i środowisko społeczne może prowadzić do oryginalnych pomysłów i spostrzeżeń. Dobry sen pozwala dryfować mózgowi od jednego doświadczenia do następnego, nie zmuszając go, aby skoncentrował się na jednym zadaniu.

Uwaga! Reklama do czytania

Życie seksualne rodziców

Zacznij świadomie budować swoją relację z partnerem

Jak zrozumieć się w rodzinie

Jak dostrzec potrzeby innych i być wysłuchanym

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Oto 7 powodów, dla których warto czasem się odłączyć, zrobić krótszą lub dłuższą przerwę od pracy

  1. Drzemka sprawia, że jesteśmy bardziej twórczy i szybko rozwiązujemy złożone problemy. Nasz mózg ma dwie dominujące funkcje: napędzanie zadań i marzeń. Działamy w oparciu o zadanie, ale intuicja pochodzi z marzeń. Kiedy wypoczywamy, nasz mózg jest odłączony i marzy. Jeśli dociera do niego jakaś informacja, to on znajduje kreatywne rozwiązanie. Dlatego wspaniałe pomysły i rozwiązania czasem przychodzą nam do głowy podczas rozwieszania prania.
  2. Drzemka poprawia wydajność. Nasza czujność spada w ciągu dnia, ale można ją szybko zreaktywować właśnie dzięki dwudziestominutowej drzemce. Korzyści dla mózgu, jakie daje nam nawet krótki odpoczynek, są ogromne.
  3. Dłuższy odpoczynek = większa wydajność. Zrelaksujmy się, a będziemy bardziej produktywni. Paradoksalnie, aby zrobić więcej, należy robić mniej. Częste drzemki, dłuższy sen nocny, urlopy, częste wakacje zwiększają produktywność, wydajność pracy i oczywiście służą zdrowiu.
  4. Drzemki pozwalają poprawić jakość relacji, które nawiązujemy. Badania naukowców z Harvardu wykazały, że brak silnych relacji jest równie szkodliwy jak palenie 15 papierosów dziennie. Niektórzy eksperci posuwają się dalej w swoich opiniach i uważają, że przeciążenie technologią jest jedną z przyczyn rozwodów. Czas na odpoczynek sprawia, że można być najlepszym partnerem, prawdziwie obecnym. Odpoczynek może ożywić i pogłębić relacje. Aby uzyskać najlepsze wyniki, drzemcie razem.
  5. Dłuższy sen nocny poprawia wyniki sportowe. Eksperci z Kliniki Zaburzeń Snu ze Stanford (USA) stwierdzili, że sportowcy mają lepsze wyniki, dobry nastrój i więcej energii w momencie, kiedy śpią aż 10 godzin na dobę przez 6 tygodni.
  6. Tygodniowy urlop pozwala nam zobaczyć, czego chcemy. I znów – pozwalają na dobry i dłuższy niż zwykle sen. Choć, jeśli jesteśmy na urlopie z dziećmi, to ciężko sobie to wyobrazić. Kiedy budzimy się trzeci dzień z rzędu na „wolnym”, pragniemy aktywności. “Nic nie robiąc” czujemy się nieswojo. Uznajmy to za wskazówkę, zapytajmy siebie, co właściwie chcemy zrobić? Odpowiedź zapewne przyjdzie sama w ciągu kolejnych dni wolnego.
  7. Przerwa w pracy pozwala zobaczyć, co nie działa. Dłuższy urlop tworzy przestrzeń fizyczną i emocjonalną, aby zobaczyć niedziałające schematy, które potrzebują modyfikacji.

Uwaga! Reklama do czytania

Uwaga! Złość

Jak zapanować nad reakcją na złość?

Życie seksualne rodziców

Zacznij świadomie budować swoją relację z partnerem

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Źródło: www.nytimes.com, ncbi.nlm.nih.gov, scientificamerican.com

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne


Mądry rodzic, bo czyta…

Sprawdź, co dobrego wydaliśmy ostatnio w Natuli.

Czytamy 1000 książek rocznie, by wybrać dla ciebie te najlepsze…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.