Kategorie
Ekowiadomości

Małe dziecko zna logo McDonald’s? Może w przyszłosci mieć nadwagę

Dziecko rozpoznające złote łuki McDonald’s i świecące neony KFC jest bardziej narażone na ryzyko wystąpienia otyłości w przyszłości niż dziecko nieznające tych marek. Reklamy wielkich sieci fast food możemy spotkać w dużych miastach oraz na billboardach przy głównych trasach – nierzadko przesłaniają one dziecku krajobraz za oknem auta. Jest ich cała masa!

mcdonalds

Naukowcy z amerykańskiej uczelni Michigan State University, odkryli, że trzylatki, które rozpoznają logo znanych restauracji oraz marek napojów bezalkoholowych, mogą mieć w przyszłości problemy z wagą. Badacze przeprowadzali wywiady z dziećmi w wieku od 3 do 5 lat i prezentowali im znane na całym świecie reklamy produktów spożywczych oraz restauracji. Dzieci miały także zadanie do wykonania: dopasowanie opakowań produktów spożywczych do zdjęć przedstawiających postacie ze znanych kreskówek. Okazało się, że dzieci rozpoznające logo m.in. sieci McDonald’s i KFC mają tendencję do wyższych wskaźników masy ciała (BMI).

Jak wiele dzieci rozpoznaje znane marki? Prof. McAlister z Michigan State University podkreśla, że: „Duża część dzieci wie wiele na temat komercyjnych marek, podczas gdy inne nie znają ich wcale”. Z badania dowiadujemy się także, że:

  • 1/3 amerykańskich dzieci je fast foody codziennie,
  • rodzice miesięcznie wydają ok. 150 zł na jedzenie typu fast food dla swojej rodziny,
  • 1/5 rodziców regularnie kłamie w rozmowach z przyjaciółmi w kwestii tego, jak dużo słodyczy i fast foodów zjada ich dziecko, jednocześnie uważając, że mają nad tym kontrolę,
  • ponad połowa rodziców przyznała, że ich dziecko ma nadwagę.

Jak rozwiązać problem? Prof. McAlister uważa, że aktywność fizyczna jest bardzo istotna, ale nie jest jedynym rozwiązaniem. Równie ważna jest edukacja żywieniowa – dawanie przykładu przez rodziców, właściwe wybory, budowanie relacji dziecka z jedzeniem, co jest określane mianem „pierwszego języka żywności”.

Foto

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.