Kategorie
Dieta naturalna

Galaretki z agar-agar

Agar-agar to godny polecenia, zdrowy i naturalny, przy tym niezastąpiony w kuchni naturalnej środek żelujący, otrzymywany z krasnorostów, czyli glonów. Można go dodawać zawsze tam, gdzie w przepisach znajduje się żelatyna

Agar-agar to godny polecenia, zdrowy i naturalny, przy tym niezastąpiony w kuchni naturalnej środek żelujący, otrzymywany z krasnorostów, czyli glonów. Można go dodawać zawsze tam, gdzie w przepisach znajduje się żelatyna (co stanowi dobrą zamianę, zważywszy na to, z czego produkowana jest tradycyjna żelatyna: z resztek poubojowych, kości, ścięgien itd.)

Agar-agar sprzedawany jest zazwyczaj w postaci proszku, który należy rozrobić z wodą i gotować około 10 minut, ale można go również kupić w postaci płatków i sztabek. W naturalnym żywieniu przyrządza się z niego wiele smacznych potraw, np. galaretki owocowe, warzywne i orzechowo-nasienne lub we wzajemnych, różnych połączeniach.

Uwaga! Reklama do czytania

Jak zrozumieć małe dziecko

Poradnik pomagający w codziennej opiece Twojego dziecka

Zobacz w księgarni Natuli.pl

Galaretki z agar-agar:

  • Galaretki ze świeżych owoców
    To jeden z najbardziej „popularnych” deserów w kuchni naturalnej. Umyte owoce z upraw ekologicznych, np. surowe jabłka, truskawki, maliny lub inne sezonowe owoce, zalewamy gotującym się agar-żelem (Agar gotujemy minimum 10 minut, gotowanie krótsze powoduje, że „czuć rybą”).
  • Galaretki z suszonych owoców
    Galaretki powstają po połączeniu surowych owoców z suszonymi. Na przykład rodzynki suszone na słońcu łączymy z kawałkami jabłek, gruszek, śliwek, brzoskwiń, zalewamy gotującym się agar-żelem.
  • Galaretki warzywne
    Różne ugotowane (krótko) warzywa (jeśli liściaste, to zblanszowane), rozdrobnione i połączone w rożnych proporcjach, zalewamy gotującym się agar-żelem. Galaretki warzywne stanowią doskonałą przystawkę do każdego posiłku.
  • Galaretki z dodatkiem orzechów i nasion
    Galaretki powstają z połączenia owoców świeżych i suszonych z orzechami i nasionami (rodzynki, sezam niełuszczony, migdały, zblanszowane pestki słonecznika i dyni, orzechy włoskie, laskowe), zalanych gotującym się agar-żelem.
  • Galaretki warzywno-owocowe
    Połączenie np. marchewki, dyni, z kawałkami jabłka, rodzynkami, albo ugotowanej fasoli, bobu z rodzynkami oraz orzechami włoskimi lub migdałami i zalanie gotującym się agar-żelem.
  • Galaretki mieszane
    Znakomita kombinacja to: fasolka azuki lub groszek (bób) i rodzynki, albo marchewka lub dynia, rodzynki i fasola „Jaś”, orzechy włoskie i migdały, pestki dyni i słonecznika, zalane gotującym się agar-żelem.

Foto

Autor/ka: Kazimierz Kłodawski

Specjalista z zakresu żywienia człowieka i szeroko pojętej promocji zdrowia. Od 20 lat wegetarianin i makrobiotyk. Z zamiłowania filozof, ekolog i przyrodnik. Autor książki „Rok z makrobiotyką” oraz licznych artykułów na temat filozofii zdrowia oraz naturalnego stylu życia i odżywiania (publikacje m.in.: „Wegetariański Świat”). Od kilkunastu lat prowadzi Szkołę Żywienia Naturalnego, promującą ideę zdrowego, naturalnego i twórczego życia.


Mądry rodzic, bo czyta…

Sprawdź, co dobrego wydaliśmy ostatnio w Natuli.

Czytamy 1000 książek rocznie, by wybrać dla ciebie te najlepsze…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.