Kategorie
Ekowiadomości

Dzieci niepełnosprawne w reklamie

Patrząc na reklamę ubrań dla dzieci znanej marki na pierwszy rzut oka nie dostrzegamy jej wyjątkowości. Standardowe ujęcie: grupa dzieci w fajnych ubraniach, hasło nawołujące do powrotu do szkoły (czyli zakupu nowych ubrań). W pewnej chwili zauważamy dziewczynkę w drugim rzędzie, na wózku inwalidzkim. I nagle zdjęcie z typowo reklamowego stało się tematem do dyskusji. To nie lekcja stylu, a lekcja integracji.

zdjecia-reklamowe1

Inny przykład: reklama care.com, grupa dzieci, wśród nich siedmiolatek z zespołem Downa. Kolejny – dziesięciomiesięczna dziewczynka w reklamie strojów kąpielowych. W 2012 roku niepełnosprawna dziewczynka reklamowała odzież dla małych harcerzy.

Jak zrozumieć małe dziecko

Poradnik pomagający w codziennej opiece nad Twoim dzieckiem

Zobacz w księgarni Natuli.pl

Takie działania są szczególnie ważne dla rodziców niepełnosprawnych dzieci, ale niestety wciąż nie są normą. Nadal widok chorego dziecka jest rzadkością, zwłaszcza w telewizji. Większość firm, w tym również – a może zwłaszcza – gigantów, jest świadoma potrzeby różnorodności oferty. Najczęściej odnosi się tę kwestię do wielorasowści, ale dla rodziców dzieci niepełnosprawnych uwzględnienie różnic oznacza także włączenie do głównego nurtu ich dzieci.

zdjecia-reklamowe3

Piękno jest w oku patrzącego, a wielu ludzi patrząc na dziecko ze specjalnymi potrzebami dostrzega tylko niepełnosprawność. Im więcej reklam i programów telewizyjnych z udziałem dzieci niepełnosprawnych, tym większa szansa na normalność.

Avatar photo

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne


Mądry rodzic, bo czyta…

Sprawdź, co dobrego wydaliśmy ostatnio w Natuli.

Czytamy 1000 książek rocznie, by wybrać dla ciebie te najlepsze…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.