Patrząc na reklamę ubrań dla dzieci znanej marki na pierwszy rzut oka nie dostrzegamy jej wyjątkowości. Standardowe ujęcie: grupa dzieci w fajnych ubraniach, hasło nawołujące do powrotu do szkoły (czyli zakupu nowych ubrań). W pewnej chwili zauważamy dziewczynkę w drugim rzędzie, na wózku inwalidzkim. I nagle zdjęcie z typowo reklamowego stało się tematem do dyskusji. To nie lekcja stylu, a lekcja integracji.

Inny przykład: reklama care.com, grupa dzieci, wśród nich siedmiolatek z zespołem Downa. Kolejny – dziesięciomiesięczna dziewczynka w reklamie strojów kąpielowych. W 2012 roku niepełnosprawna dziewczynka reklamowała odzież dla małych harcerzy.
Uwaga! Reklama do czytania

Jak zrozumieć małe dziecko
Poradnik pomagający w codziennej opiece nad Twoim dzieckiem
Takie działania są szczególnie ważne dla rodziców niepełnosprawnych dzieci, ale niestety wciąż nie są normą. Nadal widok chorego dziecka jest rzadkością, zwłaszcza w telewizji. Większość firm, w tym również – a może zwłaszcza – gigantów, jest świadoma potrzeby różnorodności oferty. Najczęściej odnosi się tę kwestię do wielorasowści, ale dla rodziców dzieci niepełnosprawnych uwzględnienie różnic oznacza także włączenie do głównego nurtu ich dzieci.
Uwaga! Reklama do czytania

Uwaga! Złość
Są sposoby radzenia sobie ze złością (swoją i bliskich), które nie ranią i nie krzywdzą. Książka pomaga zrozumieć i stosować te metody.

Piękno jest w oku patrzącego, a wielu ludzi patrząc na dziecko ze specjalnymi potrzebami dostrzega tylko niepełnosprawność. Im więcej reklam i programów telewizyjnych z udziałem dzieci niepełnosprawnych, tym większa szansa na normalność.