Kategorie
ekowiadomości

Start kampanii – Mądrzy Rodzice

W celu zwiększenia odpowiedzialności dorosłych związanej z wychowaniem dzieci powstała kampania społeczna – Mądrzy Rodzice.

Tylko 8% rodziców ma wystarczającą wiedzę i umiejętności potrzebne do wychowania dziecka – wynika z pierwszego ogólnopolskiego badania poziomu kompetencji wychowawczych rodziców. W celu zwiększenia odpowiedzialności dorosłych związanej z wychowaniem dzieci, Rzecznik Praw Dziecka oraz Fundacja Kidprotect.pl realizują kampanię społeczną Mądrzy Rodzice.

Wśród dorosłych często słyszymy narzekania na „dzisiejszą młodzież”. Istotnie, mamy podstawy, aby narzekać. Wzrost agresji i przemocy wśród młodzieży, a zatem wzrost przestępczości jest coraz bardziej zauważalny wśród dorastających dzieci. Rodzice jednak rzadko zadają sobie pytanie o przyczynę tych negatywnych zjawisk. Nie uświadamiają sobie, że to w nas, dorosłych, tkwi problem. Winą za złe zachowanie dziecka obarczają szkołę lub znajomych, wśród których spędza ono czas wolny. Tymczasem, podstawową przyczyną problemu są zaniedbania i błędy, jakie my, rodzice, popełniamy w procesie wychowawczym.

To, jakie będą kolejne pokolenia młodzieży, zależy od nas, dorosłych. Chcemy, aby rodzice przyjrzeli się relacjom panującym w rodzinie i uświadomili sobie, że wszystko, co powiedzą lub zrobią, będzie miało wpływ na przyszłość  ich dzieci.  Będąc odpowiedzialnym za ochronę praw dzieci w Polsce, chcę sygnalizować na bieżąco problemy naszych najmłodszych. – mówi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.

Na potrzeby kampanii „Mądrzy Rodzice”, zrealizowano pierwsze ogólnopolskie badanie poziomu kompetencji wychowawczych rodziców. Wyniki badań opracowano na zasadzie klasówki. Rodzice otrzymali punkty za odpowiedzi, a na koniec – ocenę. Aż 17% rodziców uzyskało ocenę niedostateczną, 41% zaledwie mierną. Zadowalającą wiedzą na temat podstaw wychowania dziecka wykazało się tylko 8% rodziców, którzy otrzymali ocenę dobrą lub bardzo dobrą.

Wyniki tego ogólnopolskiego sprawdzianu skłoniły nas do działania. Postanowiliśmy dać rodzicom  „na tacy” wiedzę na temat rozwoju dziecka i skutecznych technik wychowawczych. Dlatego, korzystając z pomocy ekspertów, przygotowaliśmy specjalną ofertę szkoleń dla rodziców. – mówi Jakub Śpiewak, prezes Fundacji Kidprotect.pl.

Szkolenia – w formie warsztatów – będą organizowane w całej Polsce. W ich trakcie rodzice będą mogli zasięgnąć porad ekspertów oraz wymienić się doświadczeniem w zakresie wychowania. Zajęcia dla liderów projektu poprowadzą m.in.: psycholog Dorota Zawadzka, sędzia Anna Maria Wesołowska oraz doc. Halina Weker z Zakładu Żywienia Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Szkolenia dla rodziców rozpoczną się natomiast na początku przyszłego roku. Informacje na temat kampanii „Mądrzy Rodzice” dostępna są na stronie internetowej:www.madrzy-rodzice.pl/.

Organizatorami kampanii „Mądrzy Rodzice” są Rzecznik Praw Dziecka oraz Fundacja Kidprotect.pl. Ogólnopolskie badanie kompetencji wychowawczych rodziców przeprowadziła firma MillwardBrown SMG/KRC. Materiały reklamowe kampanii: spot telewizyjny, spot radiowy oraz reklamę prasową przygotował pro bono zespół agencji McCann Erickson. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Matki i Dziecka w Warszawie. Patronami medialnymi kampanii został dziennik „Rzeczpospolita” oraz firma Clear Channel.

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *