Kategorie
Dieta naturalna

10 powodów, dla których warto jeść jarmuż

Jarmuż należy do rodziny kapustnych, ma kilka odmian, które różnią się od siebie kolorem i smakiem. Jest nazywany „nową wołowiną”, „zieloną królową”, należy do kategorii „superjedzenie”. Właśnie rozpoczął się sezon na jarmuż, a redakcja Dzieci są ważne jest jego absolutnym fanem! Cieszy nas to, że coraz częściej można spotkać go w warzywniakach. Jest łatwy w uprawie, dlatego polecamy go do własnego ogródka

Jarmuż należy do rodziny kapustnych, ma kilka odmian, które różnią się od siebie kolorem i smakiem. Jest nazywany „nową wołowiną”, „zieloną królową”, należy do kategorii „superjedzenie”. Właśnie rozpoczął się sezon na jarmuż, a redakcja Dzieci są ważne jest jego absolutnym fanem! Cieszy nas to, że coraz częściej można spotkać go w warzywniakach. Jest łatwy w uprawie, dlatego polecamy go do własnego ogródka.

jarmuz

Okazuje się również, że na świecie panuje moda na jarmuż, który uosabia nową świadomość i nowy trend w jedzeniu. Coraz częściej zastępuje on w menu restauracji kawior, jest serwowany samodzielnie w postaci czipsów z piekarnika, jako składnik sałatek i dań z makaronem. Jarmuż można smażyć, gotować, dusić, jeść na surowo lub dodawać do koktajli.

Uwaga! Reklama do czytania

PREMIERA
Piękne, bliskościowe wierszyki na dobranoc

Odwiedź księgarnię Natuli.pl

10 powodów, dla których warto pokochać jarmuż:

  1. jest niskokaloryczny, nie ma tłuszczu i jest bogaty w błonnik – jedna filiżanka jarmużu ma 36 kalorii, 5 gramów błonnika i 0 g tłuszczu. Pomaga w trawieniu i jest bombą witaminową,
  2. to źródło żelaza – ma więcej żelaza niż wołowina, a jak wiadomo, żelazo jest nam niezbędne w procesie tworzenia czerwonych ciałek krwi w szpiku kostnym, transportowania tlenu do różnych części ciała, wzrostu komórek, prawidłowego funkcjonowania wątroby itd. Jarmuż to produkt idealny dla kobiet w ciąży,
  3. jest bogaty w witaminę K – pomaga ona chronić nas przed nowotworami, a także jest ważna dla zdrowia kości i krzepnięcia krwi,
  4. zawiera przeciwutleniacze – m.in. karotenoidy, flawonoidy, które pomagają chronić przed nowotworami,
  5. wspiera układ krążenia – spożywanie jarmużu pomaga obniżyć poziom złego  cholesterolu,
  6. działa przeciwzapalnie – dzięki kwasom omega-3. Ponadto pomaga w walce z zapaleniem stawów, astmą i chorobami autoimmunologicznymi,
  7. to źródło witaminy A – korzystnej dla naszego wzroku i skóry,
  8.  jest bogaty w witaminę C – pomaga ona naszemu układowi odpornościowemu, wspomaga metabolizm i nawodnienie,
  9. ma dużo wapnia – pomaga w zapobieganiu utraty masy kostnej, zapobieganiu osteoporozie i utrzymaniu zdrowego metabolizmu. W utrzymaniu elastyczności chrząstek i stawów jest również pomocna witamina C,
  10. oczyszcza organizm.

Kto powinien unikać jarmużu?

Jedzenie dużych ilości surowego jarmużu spowalnia wchłanianie jodu, na co powinny uważać osoby z problemami z tarczycą. Jarmuż zawiera szczawiany, powinny unikać go osoby mające problemy z nerkami.

Foto

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

2 odpowiedzi na “10 powodów, dla których warto jeść jarmuż”

Do osób, które powiny jeść jarmuż w ograniczonych ilościach zaliczyłabym również osoby zażywające leki przeciwzakrzepowe, a to ze względu na zawartość witaminy k.

Albo przez całe życie jadłam coś innego albo te zdjęcie z artykułu wprowadza w błąd i pokazuje coś innego a nie jarmuż ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.