Kategorie
Archiwum

Joga w ciąży

Ciąża to naturalny etap w życiu kobiety. To bardzo piękny czas – wyciszenia, spojrzenia w głąb siebie, bliskiego kontaktu ze swoim partnerem i oczywiście ze swoim przyszłym dzieckiem. Warto ten okres dobrze wykorzystać, nabrać zdrowych nawyków i zmienić przyzwyczajenia. Praca z ciałem i ze swoją psychiką w tym okresie, daje efekty nie tylko na czas ciąży, ale na całe późniejsze życie.

Joga to jeden ze sposobów, który pomaga zachować dobrą formę psychiczną i fizyczną podczas ciąży, przygotowuje do porodu i do świadomego przeżywania macierzyństwa.

Kobiety, które wcześniej praktykowały jogę mogą ćwiczyć od początku ciąży, a osoby, które wcześniej nie korzystały z jej dobrodziejstw, mogą ćwiczyć dopiero po zakończeniu 12 tygodnia ciąży. Przed rozpoczęciem zajęć wskazana jest konsultacja z lekarzem prowadzącym. Zajęcia są dostosowane do czasu ciąży i odpowiednio modyfikowane. Pamiętać musimy, że ciąża nie jest czasem skrajnych ćwiczeń, udowadniania sobie jak bardzo chcemy więcej, mocniej… Praktykujemy na tyle, na ile pozwala nam nasze ciało. Uczymy się go słuchać. Uczymy się je kochać, a ono podziękuje nam i pokaże swoją mądrość gdy będziemy witać nasze maleństwo na świecie.

Praktyka jogi działa na wielu poziomach:

1. Na poziomie fizycznym:

  • zapobiega dolegliwościom ciążowym
  • przygotowuje stawy i kręgosłup do noszenia powiększającego się ciężaru ciała
  • poprawia krążenie krwi i trawienie
  • wzmacnia mięśnie okolic miednicy, narządów rodnych
  • uelastycznia biodra, miednicę, wnętrza ud
  • przygotowuje do porodu
  • zwiększa pojemność płuc – ułatwia oddychanie, dotlenia dziecko

2. Na poziomie psychicznym:

  • stabilizuje zmienność nastrojów
  • wycisza, uspokaja
  • uczy  dystansu do spraw życia codziennego
  • pozwala przeżyć ciążę nie tylko na poziomie fizycznym, ale także na poziomie emocjonalnym, duchowym

Foto: lululemon

Autor/ka: Monika Lipowska-Hajduk

Psycholożka, specjalizująca się w psychologii prenatalnej i perinatalnej, trenerka rozwoju osobistego. Smakuje nowe doświadczenia i nowe sposoby realizacji. Prowadzi prywatną praktykę „Szczęśliwa Mama”, w ramach której oferuje konsultacje psychologiczne, sesje i warsztaty metodą "Birth Into Being", wsparcie okołoporodowe, oraz warsztaty rozwojowe. Towarzyszy kobietom we wprowadzaniu zmian w życiu, wspiera Mamy w ich rozwoju, pomaga odnajdywać siebie w macierzyństwie (wsparcie psychologiczne w okresie ciąży, macierzyństwa, przygotowanie do porodu, pomoc po porodzie). Certyfikowana w metodzie Birth Into Being (Advanced Facilitator, CAO Poland), posiada uprawnienia do prowadzenia sesji/warsztatów (poziom 1-5), prowadzi sesje indywidualne, również przez skype, posiada uprawnienia do uczenia i certyfikowania tą metodą. Warsztaty i sesje Birth Into Being (www.birthintobeing.com.pl) pomagają uzdrowić traumę narodzeniową, dostrzec i przetransformować ograniczające przekonania, które oprócz podświadomości, zapisane są również w ciele. Sesje oraz warsztaty przeznaczone są nie tylko dla kobiet w ciąży, ale dla każdego, kto chce stworzyć w sobie nowe doświadczenie własnych narodzin, bez ograniczających przekonań i blokad. Pracuje na wielu poziomach: psychicznym, pracy z ciałem, emocjonalnym, duchowym. Wierzy, że łącząc te wszystkie aspekty naszego funkcjonowania, możemy odkryć kim naprawdę jesteśmy i żyć w zgodzie ze sobą, naturą, w miłości i prawdzie. Jest szczęśliwą Mamą dwójki dzieci. Jej absolutnym konikiem jest poród i jego wpływ na późniejsze życie matki, dziecka i całego społeczeństwa.

"Szczęśliwa Mama" na FB: https://www.facebook.com/Szczesliwa.Mama

Na co dzień stara się kultywować pełny, uważny tryb życia, doświadczając stanu błogości i pielęgnując go w sobie.


Bestsellery księgarni NATULI

Tematy, którymi się zajmujemy:

1 odpowiedź na “Joga w ciąży”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *