To my, rodzice, wybieramy formę wspólnego spędzania czasu i przedmioty, którymi bawią się nasze dzieci. To we współpracy z nami maluchy zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności. Nie wystarczy, że obdarujemy je wartościowymi zabawkami, którymi będą się samodzielnie bawić, „nie zaprzątając nam głowy”.
Potrzeba matką wynalazku…
Zgodnie z tą ideą, w mieście stu mostów, na poddaszu przedwojennej kamienicy, rozpoczęła się mała, handmade’owa produkcja zabawek i ubranek dla dzieci Cuda na kiju. Początkowo na własne potrzeby, finalnie na potrzeby innych rodziców i ich dzieci.
Dlaczego Montessori?
Bo są to narzędzia pracy, które są dla dzieci wyzwaniem, potrafią skupić ich uwagę oraz inspirują do samodzielnego kreowania zabaw. Przybory wykonane w duchu pedagogiki Marii Montessori służą artystycznej twórczości, samodzielnemu, indywidualnemu kreowaniu własnej przestrzeni.
Dlaczego drewno?
Bo takie zabawki maja duszę, bo można wyczuć ich ciepło, wyczulają nasze zmysły na zapach i fakturę.
Dlaczego handmade?
Bo ktoś, kto zna potrzeby dzieci zrobił coś specjalnie dla nich. Tak powstały zabawki na więcej niż „jeden sezon”, dla kolejnych pokoleń. Nie ma dwóch identycznych egzemplarzy.
Zajrzyjcie do oryginalnego, niepowtarzalnego świata cudanakiju.
1. Samodzielność / Samoobsługa
Drewniana ramka do odpinania i zapinania guzików. Doskonali koordynację ręka-oko, ćwiczy małą motorykę, pozwala opanować umiejętność zapinania i odpinania guzików.
Zobacz: Ramka z guzikami
2. Kreatywność
Zestaw drewnianych domków, pomalowanych farbą tablicową. W zestawie nietoksyczna kreda do zdobienia budowli.
Zobacz: Drewniane domki
3. Nauka pisania i czytania
Tabliczki z szorstkimi literami, wykonanymi z drobnoziarnistego papieru, oraz kredowe tabliczki do nauki pisania.
Zobacz: Drewniane litery do nauki czytania
Zobacz: Tabliczki kredowe na nauki czytania i pisania
4. Wiedza
Drewniana mapa Polski 3D, do samodzielnego pomalowania. Kreatywna pomoc dydaktyczna, wykonana w 100 proc. ręcznie.
Zobacz: Drewniana mapa Polski do pomalowania