Kategorie
Ciąża i narodziny Połóg

Powrót do formy w czasie połogu

Czasu trwania połogu nie możesz skrócić, możesz jednak pomóc swojemu ciału w odpowiedni sposób powrócić do stanu sprzed ciąży i porodu. Sprawić, że wszelkie zmiany, które nastąpiły w tym okresie w poszczególnych układach Twojego ciała efektywnej „nabiorą formy”.

Świetne książki dla rodziców i dzieci... zobacz naszą KSIĘGARNIĘ NATULI

Aktywność fizyczna w połogu to nie moment na usilne „rzeźbienie” sylwetki po nadprogramowych kilogramach z ciąży, to czas rehabilitacji Twojego ciała.

JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

seria rodzicielska

Karmienie piersią

34 PLN

Praktyczny i mądry przewodnik po całym okresie karmienia piersią, od ciąży do odstawienia od piersi.

Dlaczego powinnaś być aktywna w tym okresie? Bo bezpieczna i odpowiednia aktywność we wczesnym połogu to przede wszystkim:

  • szybki powrót do normy mięśni, które uległy rozciągnięciu w czasie ciąży i porodu
  • sprawny proces inwolucji macicy
  • swobodne odpływanie odchodów połogowych
  • zmniejszone ryzyko powikłań zakrzepowych
  • profilaktyka wysiłkowego nietrzymania moczu po porodzie
  • profilaktyka obniżania narządu rodnego przy osłabionych mięśniach dna miednicy
  • wzmocnienie mięśni Kegla po okresie ciąży i porodu
  • wzmocnienie mięśnie brzucha i zapobieganie rozstępowi mięsnia prostego brzucha
  • usunięcie znużenia i zmęczenia poporodowego
  • lepsze samopoczucie i świadomość zrobienia „czegoś dla siebie” w tym trudnym fizycznie i emocjonalnie czasie.
Czytasz artykuł … i bardzo dobrze

Piszemy i wydajemy książki, tworzymy magazyn dla rodziców, prowadzimy super księgarnię. Jeśli nas nie znasz… kliknij i

Jakie partie mięśniowe ćwiczyć?

Przede wszystkim takie, które były najbardziej narażone na rozciągnięcie w czasie ciąży i porodu, głównie:

  • mięśnie dna miednicy- mięśnie Kegla
  • mięśnie brzucha
  • mięśnie klatki piersiowej, gdyż w okresie karmienia są silną podporą dla powiększonych piersi
  • mięśnie grzbietu, bo opieka nad dzieckiem wymaga od Ciebie zamkniętych pozycji ciała i ciągłego pochylania się nad Maluchem
  • wykonuj również ćwiczenia rozciągające, wydłużające Twój kręgosłup i otwierające klatkę piersiową.

JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

Cesarskie cięcie i poród po cięciu cesarskim
35 PLN Z KODEM “CC10” -10%
Jak zrozumieć małe dziecko
35 PLN

Rozwój seksualny dzieci
27 PLN 20% taniej

Pamiętaj, że:

  • lekkie ćwiczenia możesz zacząć wykonywać już 12h po porodzie drogami natury (o ile jego przebieg nie narzuca ograniczeń)
  • ćwiczenia nie mogą być szybkie, męczące i prowadzić do „zakwasów”; dostosuj je do swojego samopoczucia
  • nie powinnaś robić nic na siłę, jedynie wspomagać swoje ciało w powrocie powrotu do stanu sprzed ciąży
  • gdy okres połogu minie, a Ty będziesz chciała powrócić do aktywności fizycznej i sportów, jakie uprawiałaś przed pojawieniem się Twojego Maleństwa w brzuchu, pamiętaj, że jest to możliwe najwcześniej 8 tygodni po porodzie drogami natury i 12-14 tygodni po porodzie operacyjnym ( zawsze po konsultacji z lekarzem ginekologiem).

Izabela Komosa

Autor/ka: Izabela Komosa

Spełniona mama 4-letniej Nadii, przyjętej przez babcię, położną. Z wykształcenia psycholog, a obecnie studentka położnictwa na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Jako dyplomowana doula i instruktor ogólnopolskiego programu "Aktywne 9 Miesięcy" współprowadzi z mamą, położną, szkołę rodzenia AKUSZERKA (www.rodzimy.pl) .Fascynatka naturalnych porodów, psychologii prenatalnej i wszystkiego, co wiąże się z tematyką świadomych narodzin, zarówno w aspekcie fizycznym jak i emocjonalnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *