Kategorie
Artykuł sponsorowany Rzeczy dla dzieci

Professor Why – nowe podejście do nauki

Rozszerzona rzeczywistość i doświadczenia chemiczne – brzmi ciekawie? Chemia i eksperymenty od dziś mogą być bezpieczne. Twoje dzieci mogą uczyć się jej przez prowadzenie doświadczeń!

Rozszerzona rzeczywistość i doświadczenia chemiczne – brzmi ciekawie? Chemia i eksperymenty od dziś mogą być bezpieczne. Twoje dzieci mogą uczyć się jej przez prowadzenie doświadczeń!

professor-why

Początek rewolucji edukacyjnej

Gra edukacyjna Professor Why zwyciężyła w dwóch ogólnopolskich konkursach: Plag&Play Tech Center Contest oraz infoShare Startup Zone, w którym zdobyła dodatkowo nagrodę publiczności. Gra umożliwia wykonywanie eksperymentów chemicznych w bezpiecznym wirtualnym laboratorium. Łączy najważniejsze aspekty popularnych gier: grafikę 3D, zabawę, rywalizację oraz możliwość dzielenia się osiągniętymi umiejętnościami ze znajomymi w serwisach społecznościowych. Professor Why to alternatywa dla strzelanek i gier typu „bij-zabij”, a skierowana jest do dzieci w wieku 10–15 lat oraz ich rodziców. Jedynym ograniczeniem gry jest… twoja chęć do eksperymentowania.

Bezpieczne eksperymenty chemiczne

Nauka chemii bez przeprowadzania doświadczeń i obserwacji zjawisk jest teorią polegającą na nauce regułek. Zastosowana w grze Professor Why technologia rozszerzonej rzeczywistości łączy świat rzeczywisty z cyfrowym. Na obraz z kamery internetowej na ekranie komputera nakładany jest obraz generowany komputerowo, czyli do złudzenia przypominające prawdziwe sprzęty, fiolki i odczynniki z laboratorium chemicznego w cyfrowej grafice 3D. Podana w ten sposób wiedza naukowa okazuje się interesująca dla wszystkich, nawet dzieci młodszych i osób dotychczas uważających naukę za wyjątkową nudę. Do przeprowadzania doświadczeń chemicznych dotychczas potrzebne były drogie substraty, a eksperymenty ocierały się o granice bezpieczeństwa, zwłaszcza jeśli młody pasjonat chciał przeprowadzać je w domu. Oba powody ograniczały możliwości wykonywania doświadczeń. Teraz jest inaczej… Gra może być używana w domu, w gronie rodziny, jak i wykorzystywana podczas prowadzenia lekcji, prezentacji i pokazów.

Nowe metody – lepsze wyniki

Twórcy gry, Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski z CTAdventure uznali, że polska edukacja w dotychczasowej formie jest nieefektywna, zatem w grze Professor Why zastosowano elementy grywalizacji. Ta technika opiera się na naturalnej przyjemności doświadczania, osiągania wyzwań, współpracy i rywalizacji. Dzięki temu gracz angażuje się nawet w rutynowe zajęcia powszechnie uważane za mało interesujące.Dowiedziono, że odpowiedni nastrój i atmosfera zabawy zwiększają u ludzi przyswajalność informacji, dzięki czemu otrzymuje się najlepsze rezultaty, także w nauce. Testy prowadzone przed wprowadzeniem gry Professor Why na rynek udowodniły, że tak jest i w tym przypadku.

Z założenia gra będzie stale aktualizowana i poszerzana o nowe funkcjonalności. Już powstają części popularyzujące fizykę i biologię. Celem założycieli CTAdventure było zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji i pokazanie, że można uczyć sprawniej, ciekawiej i efektywniej, zarówno w domu, jak i w szkole. Nagroda publiczności dla edukacyjnej gry naukowej dla gimnazjalistów natomiast dowodzi doskonale, jak bardzo środowiska uczniów i rodziców potrzebują nowego podejścia do nauki. Rzeczywiście rozszerzonego!

Avatar photo

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne


Mądry rodzic, bo czyta…

Sprawdź, co dobrego wydaliśmy ostatnio w Natuli.

Czytamy 1000 książek rocznie, by wybrać dla ciebie te najlepsze…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.