Kategorie
wychowanie

Rozwój intelektualny 3-latka

Myślenie dziecka w wieku poniemowlęcym bazowało na metodzie prób i błędów. W okresie przedszkolnym następuje zasadnicza zmiana rozwojowa, mianowicie zdobywa ono zdolność do pojmowania, przetwarzania i wyrażania informacji, rozwiązywania problemów, zapamiętywania oraz koncentrowania się.

Myślenie dziecka w wieku poniemowlęcym bazowało na metodzie prób i błędów. W okresie przedszkolnym następuje zasadnicza zmiana rozwojowa, mianowicie dziecko zdobywa zdolność do pojmowania, przetwarzania i wyrażania informacji, rozwiązywania problemów, zapamiętywania oraz koncentrowania się. W wieku trzech lat dziecko znajduje się na początku drogi do osiągnięcia pełni powyższych zdolności.

seria rodzicielska

Jak zrozumieć małe dziecko

34 PLN

#StopTrenowaniu – przeczytaj książkę, która wprowadzi i rozwinie Twoje świadome rodzicielstwo. Rodzicielstwo bez „instrukcji obsługi” i szkodliwych rad.

Rozwój intelektualny trzylatka:

  • próbuje przewidywać konsekwencje działań i zachowań
  • chętnie uczy się na pamięć wierszyków i piosenek
  • potrafi prowadzić krótką rozmowę
  • potrafi odnaleźć różnice między rzeczami, osobami
  • rozumie pojęcie teraźniejszości i przyszłości
  • układa proste puzzle
  • rozpoznaje odgłosy zwierząt i odgłosy z otoczenia
  • nazywa części ciała
  • rozumie określenia położenia w przestrzeni na, pod, za, obok, wysoko, nisko
  • rozumie określenia kierunku w przód-w tył, do góry-na dół
  • rozumie pojęcia dużo, mało, tyle samo
  • liczy do 5-ciu
  • nazywa podstawowe kolory
  • wie jak ma na imię jego/jej najlepszy przyjaciel
  • potrafi odpowiedzieć na pytanie o swój wiek i nazwisko
  • wykazuje zainteresowanie książkami, słucha i rozumie dłuższe treści słowne, np. bajki i opowiadania

Foto: chefranden

Dzieciom spodobają się: Książki dla 3 latka

Autor/ka: Anna Leszczyńska

Psycholog dziecięcy, terapeuta. Absolwentka Wydziału Psychologii Klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Zajmuje się udzielaniem kompleksowej pomocy psychologicznej dzieciom z autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami emocjonalnymi oraz nadpobudliwością psychoruchową. Udziela konsultacji wychowawczych, prowadzi grupy oraz warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 5 w Warszawie oraz prowadzi prywatną praktykę psychologiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *