Kategorie
Wychowanie

Rozwój intelektualny 3-latka

Myślenie dziecka w wieku poniemowlęcym bazowało na metodzie prób i błędów. W okresie przedszkolnym następuje zasadnicza zmiana rozwojowa, mianowicie zdobywa ono zdolność do pojmowania, przetwarzania i wyrażania informacji, rozwiązywania problemów, zapamiętywania oraz koncentrowania się.

Myślenie dziecka w wieku poniemowlęcym bazowało na metodzie prób i błędów. W okresie przedszkolnym następuje zasadnicza zmiana rozwojowa, mianowicie dziecko zdobywa zdolność do pojmowania, przetwarzania i wyrażania informacji, rozwiązywania problemów, zapamiętywania oraz koncentrowania się. W wieku trzech lat dziecko znajduje się na początku drogi do osiągnięcia pełni powyższych zdolności.

Uwaga! Reklama do czytania

Poród naturalny

Świadome przygotowanie się do cudu narodzin.

Karmienie piersią

Twoje mleko to cudowny dar. Naucz się nim dzielić.

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Rozwój intelektualny trzylatka:

  • próbuje przewidywać konsekwencje działań i zachowań
  • chętnie uczy się na pamięć wierszyków i piosenek
  • potrafi prowadzić krótką rozmowę
  • potrafi odnaleźć różnice między rzeczami, osobami
  • rozumie pojęcie teraźniejszości i przyszłości
  • układa proste puzzle
  • rozpoznaje odgłosy zwierząt i odgłosy z otoczenia
  • nazywa części ciała
  • rozumie określenia położenia w przestrzeni na, pod, za, obok, wysoko, nisko
  • rozumie określenia kierunku w przód-w tył, do góry-na dół
  • rozumie pojęcia dużo, mało, tyle samo
  • liczy do 5-ciu
  • nazywa podstawowe kolory
  • wie jak ma na imię jego/jej najlepszy przyjaciel
  • potrafi odpowiedzieć na pytanie o swój wiek i nazwisko
  • wykazuje zainteresowanie książkami, słucha i rozumie dłuższe treści słowne, np. bajki i opowiadania

Foto: chefranden

Dzieciom spodobają się: Książki dla 3 latka

Autor/ka: Anna Leszczyńska

Psycholog dziecięcy, terapeuta. Absolwentka Wydziału Psychologii Klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Zajmuje się udzielaniem kompleksowej pomocy psychologicznej dzieciom z autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami emocjonalnymi oraz nadpobudliwością psychoruchową. Udziela konsultacji wychowawczych, prowadzi grupy oraz warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 5 w Warszawie oraz prowadzi prywatną praktykę psychologiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.