Przejdź do treści
NATULI – dzieci są ważneNATULI - dzieci są ważne
  • Spis treści
    • Ciąża i narodziny
      • Ciąża
      • Karmienie piersią
      • Poród naturalny i CC
      • Intuicja i wsparcie
      • Połóg
    • Niemowlę
      • Pielęgnacja dziecka
      • Problemy niemowląt
      • Budowanie więzi
      • Rozszerzanie diety i BLW
      • Sen dziecka
      • High need baby
      • Noszenie i chustonoszenie
    • Dziecko
      • Więź i relacja z dzieckiem
      • Relacje rodzinne
      • Trudne emocje
      • Komunikacja z dzieckiem
      • Kontakt z naturą
      • Dziecko i kultura
    • Rozwój dziecka
      • Rozwój emocjonalny
      • Rozwój intelektualny
      • Rozwój seksualny
      • Rozwój przez zabawę
      • Rozwój mowy
      • Rozwój ruchowy
      • Rozwój społeczny
      • Rozwój duchowy
    • Rodzicielstwo
      • Rodzicielstwo Bliskości
      • Macierzyństwo i ojcostwo
      • Porozumienie bez przemocy (NVC)
      • Naturalne rodzicielstwo/ Slow Parenting
      • Świadomość ekologiczna
    • Edukacja
      • Kryzys szkoły
      • Edukacja alternatywna
      • Naturalne procesy uczenia się
      • Nauka języków i wielojęzyczność
    • Zdrowie
      • Medycyna naturalna
      • Dieta naturalna
      • Pielęgnacja naturalna
    • Książki
      • Książki dla dzieci
      • Książki dla rodziców
  • Webinar pełen wsparcia
  • O nas
  • Księgarnia NATULI
  • Spis treści
    • Ciąża i narodziny
      • Ciąża
      • Karmienie piersią
      • Poród naturalny i CC
      • Intuicja i wsparcie
      • Połóg
    • Niemowlę
      • Pielęgnacja dziecka
      • Problemy niemowląt
      • Budowanie więzi
      • Rozszerzanie diety i BLW
      • Sen dziecka
      • High need baby
      • Noszenie i chustonoszenie
    • Dziecko
      • Więź i relacja z dzieckiem
      • Relacje rodzinne
      • Trudne emocje
      • Komunikacja z dzieckiem
      • Kontakt z naturą
      • Dziecko i kultura
    • Rozwój dziecka
      • Rozwój emocjonalny
      • Rozwój intelektualny
      • Rozwój seksualny
      • Rozwój przez zabawę
      • Rozwój mowy
      • Rozwój ruchowy
      • Rozwój społeczny
      • Rozwój duchowy
    • Rodzicielstwo
      • Rodzicielstwo Bliskości
      • Macierzyństwo i ojcostwo
      • Porozumienie bez przemocy (NVC)
      • Naturalne rodzicielstwo/ Slow Parenting
      • Świadomość ekologiczna
    • Edukacja
      • Kryzys szkoły
      • Edukacja alternatywna
      • Naturalne procesy uczenia się
      • Nauka języków i wielojęzyczność
    • Zdrowie
      • Medycyna naturalna
      • Dieta naturalna
      • Pielęgnacja naturalna
    • Książki
      • Książki dla dzieci
      • Książki dla rodziców
  • Webinar pełen wsparcia
  • O nas
  • Księgarnia NATULI

Wychowanie

Niezwykle ważne są dla nas idee, na kanwie których zbudowaliśmy cały serwis – to rodzicielstwo bliskości i Porozumienie bez Przemocy. Tu dowiesz się, na czym one polegają, w jaki sposób pomagają być w kontakcie z dzieckiem i samym sobą i dlaczego polecamy je wszystkim tym, którzy potrzebują jakościowej zmiany w rodzinnym (i nie tylko!) życiu.

Jeden dzień z życia dwulatka *

Obudziłem się dziś w dobrym humorze i chciałem się ubrać, ale usłyszałem, że nie mamy na to czasu i tata mnie ubierze. To mnie zasmuciło. Chciałem zjeść śniadanie ale mama martwiła się, że pobrudzę koszulkę i nakarmiła mnie łyżeczką. To sprawiło, że poczułem się sfrustrowany. Chciałem więc pójść już do samochodu i samodzielnie do niego wsiąść, wtedy tata powiedział: „Nie, musimy już jechać, nie mamy czasu. Pozwól mi to zrobić”. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, próbowałem sam wysiąść ale znów nie było na to czasu – to zezłościło mnie tak, że miałem ochotę uciec! Nie uciekłem – zacząłem płakać.

Uwaga! Reklama do czytania

Jak zrozumieć małe dziecko

Poradnik pomagający w codziennej opiece nad Twoim dzieckiem

Zobacz w księgarni Natuli.pl

W żłobku miałem ochotę bawić się klockami, wysypałem je na podłogę a wtedy pani powiedziała „nie, nie tak, tak się nie bawimy”. Zdecydowałem, że nie będę się już bawił klockami. Postanowiłem pobawić się lalką, którą trzymała jakaś dziewczynka, więc ją jej zabrałem. Wtedy pani powiedziała, że to nie jest miłe i że muszę się dzielić. Nie jestem pewien o co chodziło. Poczułem się niepewnie i zacząłem płakać. Chciałem, żeby była tu mama i mnie przytuliła. Mamy nie było a pani powiedziała: „Nie ma co płakać, wszystko w porządku. Idź się pobaw do dzieci!”. Nie miałem już ochoty się bawić. Było mi bardzo smutno i czułem się samotny.

Uwaga! Reklama do czytania

Wild child, czyli naturalny rozwój dziecka

Książka o rozwoju dziecka 2-5 lat. Praktyczne rozwiązania na najczęstsze rodzicielskie wyzwania.

CHCESZ? KLIKNIJ!

Potem pani powiedziała, że czas kończyć zabawę i żebym razem z dziećmi pozbierał zabawki. Nie byłem pewien co mam robić, czekałem aż ktoś mi pokaże. Po chwili pani powiedziała: „Dlaczego nie zbierasz zabawek? Po zabawie trzeba odłożyć wszystko na miejsce”. Ale ja nadal nie wiedziałem, co mam zrobić. Gdzie mam położyć te zabawki? Słyszałem, że pani do mnie mówi, ale nie rozumiałem słów. Jeden chłopiec głośno płakał. Byłem przerażony i się nie ruszałem. Potem usiadłem na podłodze i sam zacząłem płakać.

Warto jeszcze przeczytać:

Rodzina

Miłość nie zna wieku. Warto o tym wiedzieć, zwłaszcza będąc rodzicem.

Adaptacja szkolna, Edukacja, Naturalne procesy uczenia się

Jak uczy się mózg i jak szkoła może wspierać naturalne procesy uczenia się?

Edukacja, Naturalne procesy uczenia się, Rozwój dziecka, Rozwój intelektualny

Jak uczy się mózg? Jak uczą się dzieci?

Kiedy nadszedł czas jedzenia, chciałem dostać tosty, które bardzo lubię ale było coś innego. Nie chciałem tego jeść. Wtedy pani powiedziała: ”Proszę, spróbuj tego, zjedz to…” i zaczęła wkładać mi to coś do buzi. Nie chciałem jeść, nie mogłem też odejść od stołu – pani mi nie pozwoliła, bo jestem za mały i muszę coś zjeść, żeby urosnąć. Miałem ochotę rzucić tym jedzeniem i znów zacząłem płakać. Panie ciągle mówią, że muszę coś zjeść. Byłem głodny, sfrustrowany i smutny. Byłem zmęczony i potrzebowałem kogoś, kto by mnie pocieszył. Nie czuję się tutaj bezpiecznie ani nie kontroluję tego, co ze mną robią. To mnie przeraża. Wtedy płaczę jeszcze bardziej.

Uwaga! Reklama do czytania

Seria Niuniuś. Książki o emocjach małego dziecka

Historyjki obrazkowe dla najmłodszych, których bohaterami są urocza świnka i jej rodzice. Pełne humoru opowieści o codzienności, które dają wytchnienie, służą oswojeniu lęków i ułatwiają radzenie sobie z trudnymi emocjami.

Odwiedź księgarnię Natuli.pl

Mam 2 lata –  nikt nie pozwoli mi się samemu ubrać, nikt nie pozwoli mi pójść tam, gdzie chcę, nikt nie pozwoli mi decydować o tym, co chcę teraz robić. Dorośli chcą żebym się dzielił, słuchał i „poczekał chwilkę”. Oczekują, że będę siedział spokojnie i wiedział, że jak czymś rzucę, to ta rzecz może się zepsuć. Chcą żebym wiedział co powiedzieć, jak postępować i radzić sobie z emocjami. Ale ja tego nie wiem. Umiem za to chodzić, biegać, pchać, ciągnąć, wspinać się, rzucać ale nie zawsze wolno mi to robić. Jestem ciekawy, chcę dotykać rzeczy i lubię eksplorować. Ale tego też nie zawsze mi wolno. Często czuję się zdezorientowany.

*tekst znaleziony w Internecie, tłumaczenie Dzieci są ważne. Autor nieznany

Dzieciom spodobają się: Książki dla 2 latka
NATULI dzieci są ważne | 26 stycznia, 2023

Mam 2 lata i wcale nie jestem okropny!

Marta Szperlich-Kosmala | 16 stycznia, 2023

Skąd się wzięli dziadkowie. Niezwykła historia naszego gatunku

NATULI dzieci są ważne | 15 stycznia, 2023

Jeśli dziadkowie wchodzą w kompetencje rodzica

Joanna Berendt i Magdalena Sendor | 26 grudnia, 2022

Dziecko nie słucha, mimo że je o coś prosisz. Jak rozmawiać bez złości?

Karolina Bouhnouni | 19 grudnia, 2022

Czy Mikołaj może zepsuć święta?

Agnieszka Jadoszewska | 16 grudnia, 2022

Święta w duchu Montessori

NATULI dzieci są ważne | 24 listopada, 2022

Dlaczego warto powiedzieć dziecku prawdę o Świętym Mikołaju?

Katarzyna Mitschke | 29 października, 2022

Zmarli, metafizyka, dynie i zabawa, czyli o co chodzi w listopadowych świętach

Aneta Zychma | 19 października, 2022

O dziecięcym rozumieniu śmierci

NATULI dzieci są ważne | 10 października, 2022

Jak rozmawiać z dzieckiem o śmierci?

Agnieszka Szczurzydlo | 6 października, 2022

Sensoryczna nauka matematyki (22 pomysły)

Ewelina Adamczyk | 27 września, 2022

Jak wychować chłopców (dzieci) bez stereotypów?

Wioleta Skawińska | 19 września, 2022

Jesienny spacer sensoryczny

NATULI dzieci są ważne | 19 września, 2022

Moc jest w tobie. Dlaczego warto wspierać motywację wewnętrzną dziecka

Kasia Dołęgowska-Urlich i Krzysztof Górski | 18 września, 2022

O co tak naprawdę chodzi w dzieleniu się?

Karina Bury | 16 września, 2022

Rola dotyku. Przytulajmy dzieci!

Ewa Krogulska | 14 września, 2022

Krzyczysz, kiedy dziecko cię zdenerwuje? Możesz się tego oduczyć

Monika Koziatek | 19 kwietnia, 2022

O czym „mówi/krzyczy” nasza złość? O roli trudnych emocji w życiu

NATULI dzieci są ważne | 15 marca, 2022

10 cytatów z Jespera Juula

Małgorzata Tchurz | 14 marca, 2022

Bułka na obiad, śniadanie i kolację. Neofobia żywieniowa


Nawigacja po wpisach

← Nowsze wpisy1 2 … 31 Starsze wpisy →
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
NATULI – dzieci są ważne
Magazyn świadomych rodziców