Kategorie
Dieta naturalna

Sól himalajska. Czy solić można ile się chce?

Soli należy używać z umiarem, a serwując potrawy dzieciom właściwie zupełnie z niej zrezygnować. Tym, którzy nie potrafią lub nie chcą odmówić sobie tej przyprawy polecamy różową sól himalajską.

Przewaga soli wydobywanej w najwyższych górach świata nad kuchenną polega m.in. na tym, że jest ona wolna od zanieczyszczeń i zawiera 84 substancje korzystne dla naszego organizmu, w tym minerały, elektrolity i inne dobroczynne pierwiastki. Różowa sól nie jest przetwarzana. Charakterystyczną barwę nadają jej makro- i mikroelementy (m.in. żelazo).

Uwaga! Reklama do czytania

Jak zrozumieć małe dziecko

Poradnik świadomego rodzicielstwa

Cud rodzicielstwa

Wsłuchaj się naprawdę w głos swojego dziecka

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania soli himalajskiej:

  • reguluje poziom wody w organizmie,
  • zapewnia stabilny poziom pH w komórkach, także w mózgu,
  • reguluje poziom cukru we krwi,
  • zmniejsza oznaki starzenia,
  • wspiera układ oddechowy,
  • łagodzi skurcze,
  • zwiększa wytrzymałość kości,
  • wpływa na dobrą jakość snu.

Solić czy nie solić?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Polscy kardiolodzy z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie przeprowadzili badania, z których płynie następujący wniosek: solić można ile się chce, ale to zalecenie dotyczy całkowicie zdrowych ludzi. W ciągu wieloletniej obserwacji u zdrowych osób korzystających z soli nie stwierdzono ani dodatkowych zmian w układzie sercowo-naczyniowym, ani zwiększonego ryzyka chorób związanych z nadciśnieniem. Badanie przeprowadzone w Polsce nie było jedynym, które burzy utarty od lat pogląd na temat „białej śmierci”.

Z kolei badania naukowców z British Heart Foundation (Wilka Brytania) prezentują zupełnie inne stanowisko. Badania potwierdzają, że mężczyźni spożywają dziennie nawet 9,7 g, kobiety zaś około 7,7 g soli. Według WHO dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać 5 gramów. Oznacza to, że zjadamy dwa razy więcej soli, niż sugerują eksperci. Stąd już tylko krok do nadciśnienia, jednej z głównych przyczyn zawałów serca i udarów mózgu. Naukowcy z USA ujawnili badania, w których prezentują, jak zredukowanie soli do 6 gramów dziennie może „ocalić” od chorób od 500 tys. do 850 tys. osób w USA przez następną dekadę.

Sól często występuje w produktach, których nawet nie podejrzewamy o obecność tej przyprawy, na przykład w płatkach śniadaniowych, gotowych zupach i lodach. Z badań Europejskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego wynika, że aż 70 proc. dziennego spożycia sodu pochodzi z tych produktów.

Uwaga! Reklama do czytania

Życie seksualne rodziców

Zacznij świadomie budować swoją relację z partnerem

Jak zrozumieć się w rodzinie

Jak dostrzec potrzeby innych i być wysłuchanym

Tylko dobre książki dla dzieci i rodziców | Księgarnia Natuli

Przeczytaj:  Sól w diecie dziecka

Źródło: globalhealingcenter.com

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.