Kategorie
wychowanie

Zabawy dla dzieci od 3-go roku życia

Telefon własnej roboty:

Na dnie plastikowego kubeczka robimy dziurkę i przewlekamy przez nią długi sznurek. Wewnątrz kubka zawiązujemy supełek.

Telefon własnej roboty:

Na dnie plastikowego kubeczka robimy dziurkę i przewlekamy przez nią długi sznurek. Wewnątrz kubka zawiązujemy supełek. Podobnie robimy z drugim końcem sznurka, czyli przewlekamy przez dziurkę w drugim kubeczku i wewnątrz zawiązujemy supeł. Następnie naciągamy sznurek i mówimy do wnętrza kubeczka, a dziecko słucha przykładając drugi kubek do ucha. Telefon gotowy!

seria rodzicielska

Jak zrozumieć małe dziecko

34 PLN

#StopTrenowaniu – przeczytaj książkę, która wprowadzi i rozwinie Twoje świadome rodzicielstwo. Rodzicielstwo bez „instrukcji obsługi” i szkodliwych rad.

Pieczątki z warzyw i owoców:

Przecinamy na pół owoce lub warzywa, w ten sposób, żeby powstała gładka powierzchnia. Następnie malujemy ją farbami i odbijamy na papierze. Możemy również wycinać z warzyw lub owoców różne wzory i używać ich jako pieczątek

Dmuchanie waty:

Na stole kładziemy kłębek waty i siadając z dzieckiem na przeciwko, dmuchamy ją do siebie. Zawodnicy starają się zapobiec, aby wata spadła ze stołu po ich stronie. Możemy również “przedmuchać” watę przez cały stół, tak żeby z niego nie spadła lub mierząc sobie czas. Zabawa wspomaga rozwój motoryki ust dziecka

Własny zielnik:

Wybierzcie się na spacer, albo na wycieczkę za miasto specjalnie w tym celu, żeby obserwować przyrodę. Zbierzcie różne gatunki liści, lub innych roślin i zróbcie  z nich zielnik. W zielniku warto zamieścić kilka zdjęć dziecka z wyprawy, żeby podkreślić jego rolę w zbieraniu eksponatów

Zamiana w ulubionego bohatera:

Na dużych arkuszach papieru rysujemy różne postaci wielkości dziecka. Najlepiej niech będą to jego ulubieni bohaterowie, np. księżniczka, kosmonauta, kotek. Następnie wycinamy otwór w miejscu, gdzie znajdują się twarze postaci. Przywieszamy arkusze na sznurku tak, żeby wycięte otwory znajdowały się na wysokości twarzy dziecka. Dziecko ustawiając się z tyłu obrazka może wkładać głowę w miejscu wycięcia i stawać się wymarzoną postacią

Figurki z mokrej tektury:

Moczymy w wodzie tekturę, papier, np. opakowanie po jajkach, rolki po papierze toaletowym, stare gazety. Następnie, kiedy zmiękną, gnieciemy je i formujemy w różne kształty. Po wyschnięciu figurki stają się zabawkami, które możemy pomalować i zrobić z nich, na przykład teatrzyk. Zabawa wpływa na kreatywność i rozwój motoryki małej

Rytm dnia:

Dzielimy kartkę papieru na częsci, na której rysujemy poszczególne czynności danego dnia. Na przykład jedzenie śniadania, pójście na spacer, zabawę, sprzątanie zabawek. Dziecko będzie uczyło się rozumienia pojęcia czasu, a także będzie je można łatwiej nakłonić do “trudnych” zadań, np. że po sprzątaniu zabawek nastąpi przyjemna czynność czytania książeczek

Pasujące przedmioty:

Dobierz w pary kilka znanych dziecku przedmiotów, np: kredka i ołówek, szczoteczka do zębów i pasta, łyżka i widelec… Następnie wymieszaj przedmioty na stole i poproś dziecko, żeby znalazło pary

Wyścig z poduszkami:

Klęknij z dzieckiem na czworaka i połóż sobie i jemu na plecach niewielką poduszkę. Możecie się w ten sposób bawić w konie, które wiozą jeźdźca, albo urządzić wyścigi o to, kto pierwszy dotrze z woreczkiem na plecach do mety

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne


Bestsellery księgarni NATULI

Tematy, którymi się zajmujemy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *