Kategorie
Ekowiadomości

Zabawki bez podziału na płeć

W tym roku możemy spodziewać się zmian w sklepach oferujących zabawki dla dzieci. Brytyjska sieć sklepów Marks & Spencer zrezygnowała z podziału na zabawki dla dziewczynek i dla chłopców. Marka stawia na zabawki neutralne płciowo. Wiosną różowe i niebieskie opakowania zastąpi neutralne pudełko. Zmienią się także napisy na nich, dzięki czemu na opakowaniu samochodu czy klocków nie znajdziemy informacji, że jest to zabawka dla chłopców, a lalki nie będę rekomendowane jako zabawki dla dziewczynek.

Dlaczego Marks & Spencer zdecydował się na zmiany? Wszystko wskazuje na to, że wymusili je sami klienci, którzy od pewnego czasu narzekali na politykę firmy. Z danych brytyjskiego „Guardiana” wynika, że w minionym roku liczba sklepów z podziałem zabawek wedle płci spadała o 60 proc., właśnie pod presją konsumentów.

W Wielkiej Brytanii trwa kampania “Let Toys be Toys. For Girls and Boys” (Niech zabawki będą zabawkami. Dla dziewczynek i chłopców). Jest skierowana do sprzedawców i ma na celu nakłonienie ich, by zrezygnowali z płciowej segregacji zabawek, a swoją uwagę skoncentrowali na promocji ich funkcji.

Przykład idzie ze Szwecji

Kraje skandynawskie już lata temu zrezygnowały z podziału na płeć w odniesieniu do wielu dziedzin życia. W Szwecji istnieją przedszkola realizujące program równościowy (gender), który w Polsce budzi ogromne kontrowersje. Z jednej strony słychać głosy mówiące o tym, że podział zabawek na płeć jest niesprawiedliwy i powoli odchodzi do lamusa. Przeciwnicy gender widzą w nim zagrożenie.

Przeczytaj: Brak podziału na płeć w Szwecji

Źródło: wyborcza.pl, lettoysbetoys.org.uk
Foto

Avatar photo

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.