Kategorie
Ciąża Ciąża i narodziny

Naturalne sposoby na ciążowe mdłości

Mdłości – jedna z pierwszych i najbardziej znienawidzonych ciążowych dolegliwości, która potrafi skutecznie utrudnić funkcjonowanie i odbiera radość z pierwszych tygodni ciąży. Nie wiadomo, dlaczego nazywa się je porannymi – wiele kobiet odczuwa je przez cały dzień, także w nocy. Jak sobie z nimi radzić?

Czytaj dziecku każdego dnia... zobacz naszą KSIĘGARNIĘ NATULI

Co może pomóc na ciążowe dolegliwości?

  1. Spokój i brak stresu – poranny pośpiech i szybkie wstawanie z łóżka nie sprzyjają poprawie samopoczucia.
  2. Sięganie po delikatne przekąski jeszcze przed wstaniem – głód paradoksalnie potrafi nasilać złe samopoczucie, dlatego warto mieć przy łóżku coś do przegryzienia. Mogą to być migdały, herbatniki, banan lub (jeśli naprawdę trudno cokolwiek przełknąć) szklanka ciepłej wody z miodem i cytryną.
  3. Spożywanie regularnych, ale lekkostrawnych posiłków (nawet 5–6 porcji w ciągu dnia) – chodzi o ty, by nie zgłodnieć, a jednocześnie nie obciążać żołądka. W pierwszych tygodniach warto unikać tłustych, ciężkostrawnych posiłków i wszystkiego, co mogłoby podrażniać żołądek i nasilać nieprzyjemne dolegliwości.
  4. Słuchanie swojego organizmu – w ten sposób może on informować nas, czego w danej chwili potrzebuje! Na początku ciąży wiele kobiet ma zachcianki żywieniowe – może pojawić się skonkretyzowana ochota na różne produkty i niespotykana awersja do wcześniej lubianych przekąsek.
  5. Regularne nawadnianie organizmu – szczególnie jeśli mdłościom towarzyszą wymioty (łatwo się wtedy odwodnić). Regularne picie sprawia, że żołądek nie będzie pusty. Przyszła mama powinna wypijać około 2–3 litrów płynu. Najlepiej niech to będzie woda niegazowana, ziołowe lub owocowe herbatki (melisa, mięta i rumianek). Szczególnie polecana jest także herbata lub woda ze świeżym korzeniem imbiru, miodem i cytryną (imbir ma działanie łagodzące mdłości).
  6. Relaks i odpoczynek w ciągu dnia – stres i zmęczenie mogą nasilać nieprzyjemne objawy.
  7. Spacery i przebywanie na świeżym powietrzu – ruch ułatwia trawienie i zajmuje, dzięki czemu ciężarna ma możliwość odwrócenia swojej uwagi od nieprzyjemnych sygnałów płynących z ciała.
  8. Regularne wietrzenie mieszkania – może pomóc w walce z przykrymi, uporczywymi zapachami. W pierwszych tygodniach ciąży mogą drażnić nawet ulubione do niedawna perfumy, nie mówiąc już o zawartości lodówki.

To proste, łagodne i naturalne sposoby, które mogą ułatwić funkcjonowanie przyszłym mamom (a na pewno nie zaszkodzą). Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że świetnym i bardzo prostym rozwiązaniem może być także akupresura.

JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

książki dla rodziców

Zdrowie po ciąży 

32,55 PLN

Zrób prezent sobie i swojemu dziecku. Odzyskaj zdrowie i dobre samopoczucie po ciąży! Czujesz się wyczerpana? Masz wszystkiego dość? Nie czujesz się sobą i jesteś ciągle rozdrażniona? To książka dla Ciebie.

Akupresura na mdłości

Akupresura to rodzaj terapii wywodzącej się z medycyny chińskiej. Polega na łagodnym stymulowaniu systemu energetycznego człowieka. Według założeń wschodniej medycyny energia płynie przez kanały – tzw. meridiany. Każdy z nich odpowiada za pracę konkretnego organu w naszym ciele. Gdy przepływ energii zaczyna szwankować, odpowiadający mu narząd niedomaga. Zadaniem terapeuty jest odnalezienie miejsca „zatoru” energetycznego i odblokowanie go. Zastosowanie akupresury jest bardzo różnorodne: łagodzi dolegliwości bólowe, niweluje stres, dodaje energii. Wystarczy kciukami lub opuszkami palców masować konkretne punkty na ciele – miejsca, w których krąży energia. To prosty, ale przede wszystkim skuteczny i w 100% naturalny sposób mogący wspomóc funkcjonowanie organizmu na wiele sposobów.

Czytasz artykuł … i bardzo dobrze

Piszemy i wydajemy książki, tworzymy magazyn dla rodziców, prowadzimy super księgarnię. Jeśli nas nie znasz… kliknij i

Jak wykonać taki masaż?

To bardzo proste! Większość chińskich specjalistów od akupunktury w celu leczenia nudności wybiera do nacisku to samo miejsce – punkt P-6 (Nei-Kuan). Jest on umiejscowiony na wewnętrznej stronie ręki, mniej więcej 3 palce poniżej nadgarstka. Aby go odnaleźć, wystarczy położyć 3 pierwsze palce na nadgarstku drugiej ręki. Następnie umieścić kciuk tuż nad palcem wskazującym. Jeśli pod kciukiem można wyczuć dwa ścięgna – gratulacje! To właśnie to miejsce. Teraz wystarczy wykonać masaż – okrężnymi ruchami palcem wskazującym lub kciukiem przez 2–3 minuty. Ucisk powinien być jednostajny i zdecydowany, ale nie powodować dyskomfortu. Warto go powtarzać kilkukrotnie: przed każdym posiłkiem i przed pójściem spać oraz w ciągu dnia, jeśli jest taka potrzeba.

Warto jeszcze przeczytać:


Tego typu masaż może pomóc nie tylko na mdłości w okresie ciąży, ale także na dolegliwości wywołane migreną, chemioterapią (lub innymi zabiegami medycznymi, np. znieczuleniem ogólnym) czy chorobą lokomocyjną.

JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

Cesarskie cięcie i poród po cięciu cesarskim 
35 PLN Z KODEM “CC10” -10%
Poród naturalny 
34 PLN
Karmienie piersią 
34 PLN

Akupresura ma także o wiele szersze zastosowanie

W zależności od wyboru punktu na ciele (jest ich ponad 360!) może pomóc w łagodzeniu objawów stresu, niwelować odczuwanie bólu (ostrego i przewlekłego), pobudzać układ odpornościowy, stymulować przepływ limfy i oczyszczać organizm z toksyn, a nawet indukować poród! Można ją stosować w celu pozbycia się konkretnych dolegliwości (jak np. mdłości, ból głowy, ból zatok) lub profilaktycznie, by wspomóc działanie całego organizmu. Tak prosty masaż jak stymulowanie punktu P-6 można wykonywać samodzielnie, ale w przypadku innych dolegliwości warto zasięgnąć porady doświadczonego terapeuty.

NATULI dzieci są ważne

Autor/ka: NATULI dzieci są ważne

Redakcja NATULI Dzieci są ważne


Bestsellery księgarni NATULI

Warto przeczytać

Tematy, którymi się zajmujemy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *