Pucio to sympatyczny maluch, bohater książeczek wspomagających rozwój mowy, które zasiliły ukazującą się nakładem Naszej Księgarni serię „Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać”. Serię wymyśliła Marta Galewska-Kustra, logopeda i pedagog dziecięcy, specjalistka w terapii opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń artykulacji u dzieci, a przepięknie zilustrowała Joanna Kłos.
PUCIO I ĆWICZENIA Z MÓWIENIA, czyli nowe słowa i zdania
Wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na trzecią część przygód Pucia. I oto jest – tym razem trochę starszy i potrafi mówić. Najbardziej spostrzegawczy czytelnicy dostrzegli też grzywkę u małego Bobo. W trzeciej części jest więcej tekstu i nowa, zimowa sceneria. Cała rodzina Pucia wyjeżdża w góry, a tam czeka ich wiele atrakcji – sanki, narty i bitwa na śnieżki.
Książka ma na celu rozszerzanie słownictwa u dzieci, rozwijanie mowy zdaniowej oraz podpowiada w jaki sposób ćwiczyć podstawowe zasady gramatyki (odmienianie czasowników i rzeczowników). Pytania stawiane pod niezmiennie pięknymi ilustracjami Joanny Kłos zachęcają dzieci do odpowiadania pełnymi zdaniami („Co ma Maja?”, „Co robi Pucio?”, „Dlaczego?”). Pucio i tym razem jest doskonałą pomocą i wsparciem w nauce mowy.

Zobacz: Pucio i ćwiczenia z mówienia
PUCIO UCZY SIĘ MÓWIĆ. Zabawy dźwiękonaśladowcze dla najmłodszych
Marta Galewska-Kustra
To książka przeznaczona dla najmłodszych dzieci – tych, które zaczynają wymawiać pierwsze słowa, i tych, które mówić jeszcze nie zaczęły, a ich wiek wskazuje na to, że już powinny podejmować takie próby. Tekstu jest tu niewiele, a nacisk położony został na wyrażenia dźwiękonaśladowcze i samogłoski używane przez roczne dziecko. Na kolejnych kartach maluch widzi cały świat małego Pucia i rozpoznaje w nim sytuacje znane z własnego doświadczenia: usypianie niemowlaka, karmienie kota, odwiedziny u babci i dziadka czy spacer po parku. Książka jest prosta w formie, zachęca do powtarzania dźwięków, wskazywania i nazywania postaci oraz rzeczy. To idealne narzędzie dla rodziców, którzy chcą w naturalny sposób wspierać rozwój mowy malucha.
Zobacz: Pucio uczy się mówić. Zabawy dźwiękonaśladowcze dla najmłodszych
PUCIO MÓWI PIERWSZE SŁOWA
Marta Galewska-Kustra
Druga część przygód Pucia i jego rodziny skupia się na pierwszych słowach typowych dla rozwoju mowy dziecka, takich, których znaczenie maluch poznaje mniej więcej do ukończenia drugiego roku życia. Konstrukcja książki jest prosta i przemyślana: na każdej stronie znajdują się rysunki pojedynczych przedmiotów i czynności oraz obrazki, na których te przedmioty zostały pokazane w zrozumiałym dla dziecka kontekście. Obrazki są pretekstem do zadawania pytań („Kto to?”, „Co robi?”) i zachęcania malucha do samodzielnego wypowiadania słów: nazywania obiektów i czynności.
Dwulatkowi Pucio pomoże łączyć słowa w proste zdania (jak „Pies pije” czy „Tata idzie”), dla starszego dziecka książka będzie świetną pomocą w pierwszych próbach samodzielnego czytania. Rodzice z pewnością docenią liczne wskazówki od autorki: jak używać książki, żeby wspierać rozwój mowy dziecka, na co zwrócić uwagę podczas zabawy, kiedy warto skonsultować się z logopedą.

Zobacz: Pucio mówi pierwsze słowa
W serii „Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać” ukazały się również:
Z MUCHĄ NA LUZIE ĆWICZYMY BUZIE, czyli zabawy logopedyczne dla dzieci
Marta Galewska-Kustra
Książeczka pomaga zamienić nudne i monotonne ćwiczenia aparatu artykulacyjnego w fascynującą zabawę. Podstawą poprawnej wymowy jest odpowiednia ruchomość języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy. Aby ją osiągnąć, trzeba trenować. Czytanie o przygodach muszki Fefe jest pretekstem do wielu językowych ćwiczeń. Do każdej historyjki z życia muchy przypisane jest zadanie dla małego czytelnika. Zadaniu towarzyszy informacja dla rodziców – jaki jest cel danego ćwiczenia i jak pomóc dziecku prawidłowo je wykonać.

Zobacz: Z muchą na luzie ćwiczymy buzie, czyli zabawy logopedyczne dla dzieci
WIERSZYKI ĆWICZĄCE JĘZYKI, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci
Marta Galewska-Kustra, Elżbieta i Witold Szwajkowscy
JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

Wychowanie w duchu prostoty
35,10 PLN

Jak zrozumieć małe dziecko
35 PLN

Rozwój seksualny dzieci
34 PLN
Zbiór pełnych humoru wierszyków będących pretekstem do zabaw językowych z dziećmi. Rymowanki (książka podzielona jest na części: od 4 lat, od 5 lat i rymowanki dla chojraków – uwzględniające wszystkie trudne głoski) dostosowane są do wieku dziecka i etapów rozwoju mowy – zawierają tylko te głoski, które w danym wieku maluch zazwyczaj wymawia. Przy każdym wierszyku rodzice znajdą cenne informacje pozwalające zorientować się, czy ich dziecko powinno już poprawnie artykułować daną głoskę, i co zrobić, jeśli ma z tym problemy.
Chociaż „Wierszyki” napisane zostały dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat, dzięki wspólnie powtarzanym rymowankom wymowę ćwiczą przy nich nie tylko maluchy, ale też rodzice. Językowe łamańce doskonale rozgrzewają aparat mowy, zobaczcie sami!

Zobacz: Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci
„Piekarz Grzegorz mocno wierzy,
że chleb stanie się nieświeży,
gdy za długo gdzieś poleży,
więc go szybko zjeść należy.
Chleb swój zjada więc z zapałem.
Zawsze wcześnie w poniedziałek
zjada trzy bochenki całe:
jeden duży i dwa małe”.
ZESZYTOWY TRENING MOWY, czyli ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
Marta Galewska-Kustra
To 64 strony pełne wyzwań: gry planszowe, wyszukiwanki, rozpoznawanie kształtów, układanie obrazków we właściwej kolejności, czyli to, co maluchy lubią najbardziej. Zawarte w książce ćwiczenia pozwalają rodzicom (a także logopedom, pedagogom i nauczycielom) sprawdzić, jak dziecko wymawia najtrudniejsze głoski i czy rozwój mowy postępuje u niego poprawnie. Zbiór ćwiczeń jest kontynuacją „Wierszyków ćwiczących języki”, z książki mogą korzystać jednak z powodzeniem również ci, którzy „Wierszyków” jeszcze nie znają.
