Kategorie
wychowanie

Samodzielność 3-latka

Dziecko od momentu przyjścia na świat ma w sobie niezwykły potencjał rozwojowy, skłaniający je do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności. Zadaniem rodzica jest takie kierowanie rozwojem dziecka, aby nie hamować tego entuzjazmu poznawczego.

Dziecko od momentu przyjścia na świat ma w sobie niezwykły potencjał rozwojowy, skłaniający je do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności. Zadaniem rodzica jest takie kierowanie rozwojem dziecka, aby nie hamować tego entuzjazmu poznawczego. Wyręczając przedszkolaka w czynnościach, które umie już sam wykonać, możesz urazić jego godność i dumę z samodzielności, a nawet zrazić do czynienia dalszych postępów.

seria rodzicielska

Jak zrozumieć małe dziecko

34 PLN

#StopTrenowaniu – przeczytaj książkę, która wprowadzi i rozwinie Twoje świadome rodzicielstwo. Rodzicielstwo bez „instrukcji obsługi” i szkodliwych rad.

Warto jest więc uzbroić się w cierpliwość i jak najwcześniej rozpocząć naukę podstawowych umiejętności samoobsługowych.

Dzięki temu dziecko szybciej utrwali sobie schematy i zasady postępowania, a także zwiększy się jego poczucie własnej wartości dzięki zdobywaniu autonomii.

Samodzielność trzylatka, czyli co Twoje dziecko powinno wykonywać samo:

  • samo myje zęby i ręce
  • samodzielnie je
  • potrafi nalać napój z butelki lub dzbanka
  • wykonuje pierwsze proste domowe obowiązki
  • kontroluje czynności fizjologiczne, korzystając z toalety
  • umie jeść przy stole, na swoim wyznaczonym miejscu
  • korzysta ze zwykłego kubka lub kubka niekapka
  • umie się rozbierać i ubierać (potrzebuje pomocy przy guzikach, zamkach błyskawicznych)
  • wkłada buty

Foto: Fle

Tosia i Julek się kąpią
22 PLN
Tosia i Julek robią siku
22 PLN
Rozwój seksualny dzieci
34 PLN

Dzieciom spodobają się: Książki dla 3 latka

Autor/ka: Anna Leszczyńska

Psycholog dziecięcy, terapeuta. Absolwentka Wydziału Psychologii Klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Zajmuje się udzielaniem kompleksowej pomocy psychologicznej dzieciom z autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami emocjonalnymi oraz nadpobudliwością psychoruchową. Udziela konsultacji wychowawczych, prowadzi grupy oraz warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr 5 w Warszawie oraz prowadzi prywatną praktykę psychologiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *