Chcielibyśmy żeby nasze dzieci ciekawił świat, by szukały odpowiedzi na ważne pytania, lubiły spędzać czas w kontakcie z przyrodą, szanowały życie na ziemi i starały się żyć w zgodzie z naturą. Chcielibyśmy też by nauczyły się społecznej odpowiedzialności, ekologicznego stylu życia, rozsądnego dysponowania zasobami.
Dając dziecku zabawkę porozmawiajmy z nim również o tym z czego została wykonana, kto mógł ją zrobić i dlaczego ją wybraliśmy.

Zabawki, które pomogą nauczyć dziecko ekologicznego stylu życia:
- zabawki trwałe, solidnie wykonane, których nie wyrzuca się na śmietnik lecz można przekazać młodszym dzieciom
- gry integrujące rodzinę, uczące współdziałania, poszerzające wiedzę o świecie
- gry sportowe zachęcające do pobytu na świeżym powietrzu
- gry i zabawki, które zwracają uwagę na ekologiczne rozwiązania, np. domki dla lalek z panelami słonecznymi i zabawki solarne
- przedmioty do obserwacji roślin i zwierząt: lupy, domki dla owadów, praski do suszenia liści i kwiatów
- płyty z głosami zwierząt, książki o przyrodzie z propozycjami zabaw terenowych
- akcesoria plastyczne, które służą artystycznej twórczości, samodzielnemu tworzeniu zabawek
- przystosowane dla dzieci akcesoria do wspólnego gotowania
Zabawki, które uczą dziecko społecznej i ekologicznej odpowiedzialności:
- zabawki przetwarzalne, które można recyklingować: wykonane z drewna, tektury, biodegradowalnego plastiku, włókna bambusa
- zabawki wytwarzane z recyklingowanej tektury, plastiku
- zabawki wytworzone z materiałów pochodzących z kontrolowanych upraw – np. z drewna kauczukowego, pozostałego po pozyskaniu gumy, z włókien bambusa
- zabawki wyprodukowane zgodnie z zasadami sprawiedliwego handlu, bez wyzysku dzieci i dorosłych
- zabawki które pomagają zrozumieć świat i inne kultury
- zabawki dostępne również dzieciom niepełnosprawnym i pomagające lepiej zrozumieć ich świat
- zabawki wykonane przez artystów, twórców ludowych, małe lokalne pracownie
Foto: pikinini.pl