fbpx
DZIEŃ DZIECKA - Zrób niespodziankę!
| Ponad 10 naturalnych sposobów na podwyższone ciśnienie w czasie ciąży

Ponad 10 naturalnych sposobów na podwyższone ciśnienie w czasie ciąży

Pomiar ciśnienia tętniczego jest podstawowym badaniem, które każda ciężarna ma wykonywane podczas regularnych wizyt u położnej lub lekarza. Często, zwłaszcza w drugiej połowie ciąży, u wielu kobiet pojawia się podwyższone ciśnienie. Jak sobie z tym radzić?

Jeżeli wartość ciśnienia jest podwyższona (powyżej 140/90 mmHg), to potrzebne jest wykonanie dodatkowych badań tj. badanie moczu, krwi oraz ogólne badanie fizykalne przeprowadzane przez lekarza ginekologa. Współwystępowanie objawów, takich jak: wysokie ciśnienie, białko w moczu, a czasami także objawów dodatkowych, tj. obrzęków, bólów głowy, może świadczyć o stanie przedrzucawkowym, który wymaga natychmiastowego leczenia.

Często jednak stan ciężarnej nie jest na tyle poważny, a wysokie ciśnienie jest jedynie znakiem ostrzegawczym, wysyłanym przez ciało: „Zadbaj o mnie! Potrzebuję twojej uwagi!” W obu przypadkach (nawet jeżeli będzie konieczność zastosowania leków) warto wprowadzić w życie naturalne sposoby redukcji ciśnienia.

Reklama, dzięki której rozwijamy redakcję
W głębi kontinuum

"W głębi kontinuum" to książka, dzięki której zaczniesz podążać za instynktem i uświadomisz sobie, że bliskość jest fundamentalną potrzebą każdego dziecka. Jean Liedloff udowadnia nam, że sposób, w jaki traktujemy najmłodszych, ma niebagatelny wpływ nie tylko na ich dalsze życie, ale także na funkcjonowanie całych społeczeństw.

Zobacz więcej

Jak obniżyć ciśnienie tętnicze? Poznaj 11 naturalnych sposobów

Naturalne sposoby, jak zredukować podwyższone ciśnienie tętnicze:

  • Pij wodę 2-2,5 l dziennie.
  • Jedź odpowiednią ilość dobrej jakości białka (soczewica, ciecierzyca, jajka, jeżeli jesz mięso, to kupuj tylko ze sprawdzonego źródła) i soli (sól kłodawska, himalajska lub dobry zamiennik gomasio). Pamiętaj, że niedobór soli w organizmie może także przyczyniać się do wzrostu ryzyka stanu przedrzucawkowego. Dlatego najważniejsze jest zachowanie równowagi. Jeżeli regularnie ćwiczysz i pocisz się w czasie wysiłku fizycznego, możesz mieć większe zapotrzebowanie na sól.
  • Jedz: melony, ogórki, cebulę (surową) i czosnek ( 2 ząbki czosnku wymieszaj z łyżeczką miodu), gorzką czekoladę z min. 70% zawartością kakao. Produkty te zawierają pewne substancje, które mają wpływ na obniżenie ciśnienia, np. gorzka czekolada zawiera flawanole, które uelastyczniają naczynia krwionośne i zapobiegają ich skurczom. Owoce i warzywa zawierają antyoksydanty, przez co rozszerzają naczynia krwionośne i obniżają ciśnienie.
  • Zadbaj o dobrą suplementację. Warto spróbować spiruliny, która rozszerza naczynia krwionośne i tym samym ma wpływ na obniżenie ciśnienia (tylko organiczna, z dobrego źródła). Poza tym ma dużą zawartość białka, witamin i minerałów.
  • Pij herbatę z liści pokrzywy dwa razy dziennie. Rozszerza ona naczynia krwionośne i reguluje pracę serca.
  • Zastosuj witaminę C, zwiększającą w organizmie wydzielanie tlenku azotu, który poprawia elastyczność tętnic. Zapobiega też uszkodzeniu układu krwionośnego, powodowanego przez wolne rodniki. Wszystko to ma wpływ na obniżenie ciśnienia tętniczego. Warto
    zadbać o dietę bogatą w naturalną witaminę C, którą można znaleźć w aceroli, zielonej pietruszce, owocach dzikiej róży, czarnej porzeczce, truskawkach lub zastosować preparat witaminy C z bioflawonoidami.
  • Jedz ryby (tylko z dobrego źródła, najlepiej morskie, bez rtęci) – w Polsce np. makrela, dorsz. Staraj się ich nie smażyć, tylko piec, gotować na parze lub w zupie. WYJĄTEK! Nie jedz hodowlanego łososia, który może pogorszyć Twój stan.
  • Wybieraj jedzenie, które ma działanie przeciwzapalne: migdały, orzechy włoskie, imbir, kurkuma, słodkie ziemniaki, buraki, zielone liściaste warzywa, papryka, świeżo tłoczona oliwa z oliwek.
  • Unikaj jedzenia o właściwościach zapalnych: biały makaron, biały ryż, biały cukier, biała mąka pszenna, fast foody.
  • Zredukuj stres – relaksuj się, czytaj książki, słuchaj muzyki, medytuj, korzystaj z masażu, pozbądź się wszelkich zmartwień i otaczaj się pozytywnymi ludźmi .Ćwicz, tylko spokojnie, nie przemęczaj się! Dobrą propozycją może być spacer, pływanie, joga dla ciężarnych, taniec.
  • Odpoczywaj na lewym boku. Jeżeli masz obrzęki, odpoczywaj unosząc nogi do góry. Tu możesz zobaczyć, co jeszcze możesz robić w przypadku obrzęków.

Przepis na koktajl ze spiruliną

Składniki:

  • kubek jogurtu lub szklanka mleka roślinnego,
  • 1 łyżka spiruliny w proszku,
  • 1-2 dojrzałe banany,
  • 1 łyżka masła z migdałów, nerkowców lub sezamu,
  • garść truskawek, jagód lub innych sezonowych owoców

Wszystkie składniki, dokładnie zblenduj.  Gotowe!


Celina Szwinta

położna i mama Janka. Pasjonują ją podróże i tradycyjne metody położnicze w różnych kulturach na świecie. Dlatego, po kilku latach pracy w polskim szpitalu postanowiła wywrócić swoje życie do góry nogami. Zdobywała doświadczenie w Kenii, w domu porodowym „Bumi Sehat” na Bali oraz w rejonie dotkniętym tajfunem na Filipinach. Wprowadzała naturalne praktyki położnicze w klinice w Kambodży. Na co dzień medytuje i praktykuje jogę.
Odwiedź stronę autorki/autora: http://coztegozedaleko.pl


Przeczytaj więcej:

natuli.pl
Uważność – najlepsze książki dla dzieci i dorosłych

OKULARY
Naprawdę przeciwsłoneczne okulary dla dzieci

rodzina
,,Kochać to nie znaczy martwić się, kochać to znaczy ufać” – krótki tekst o byciu matką

zdrowie
Czy antybiotyki przyjmowane przed ciążą i w jej trakcie wpływają na zdrowie dziecka?

edukacja alternatywna
Czym jest “kultura błędu” i dlaczego nie warto wytykać błędów uczniom? Fragment książki “Nowa szkoła”

naturopatia
Jak leczyć wiosenne przeziębienie?

zdrowie
Bliskość sprawia, że dzieci są zdrowsze!

wywiady
“Weganizm jest prosty i można z nim żyć bez poczucia straty”. Rozmowa z Asją Michnicką

edukacja alternatywna
Nie dajmy się zadaniom domowym! Czego dzieci naprawdę potrzebują po wyjściu ze szkoły?

edukacja alternatywna
Dlaczego tak trudno zmienić polską szkołę? Fragment książki “Nowa szkoła”

edukacja alternatywna
“Nowa szkoła” to książka dla gotowych na zmianę polskiej szkoły

edukacja alternatywna
Jak uczy się mózg i jak szkoła może wspierać naturalne procesy uczenia się?