Kategorie
rodzina

Ponad 10 naturalnych sposobów na podwyższone ciśnienie w czasie ciąży

Pomiar ciśnienia tętniczego jest podstawowym badaniem, które każda ciężarna ma wykonywane podczas regularnych wizyt u położnej lub lekarza. Często, zwłaszcza w drugiej połowie ciąży, u wielu kobiet pojawia się podwyższone ciśnienie. Jak sobie z tym radzić?

Jeżeli wartość ciśnienia jest podwyższona (powyżej 140/90 mmHg), to potrzebne jest wykonanie dodatkowych badań tj. badanie moczu, krwi oraz ogólne badanie fizykalne przeprowadzane przez lekarza ginekologa. Współwystępowanie objawów, takich jak: wysokie ciśnienie, białko w moczu, a czasami także objawów dodatkowych, tj. obrzęków, bólów głowy, może świadczyć o stanie przedrzucawkowym, który wymaga natychmiastowego leczenia.

Często jednak stan ciężarnej nie jest na tyle poważny, a wysokie ciśnienie jest jedynie znakiem ostrzegawczym, wysyłanym przez ciało: „Zadbaj o mnie! Potrzebuję twojej uwagi!” W obu przypadkach (nawet jeżeli będzie konieczność zastosowania leków) warto wprowadzić w życie naturalne sposoby redukcji ciśnienia.

Jak obniżyć ciśnienie tętnicze? Poznaj 11 naturalnych sposobów

Czytasz NATULI dzieci są ważne… i słusznie.

Oprócz pisania tekstów, wydajemy książki oraz prowadzimy księgarnię internetową – dla rodziców i dzieci.

Naturalne sposoby, jak zredukować podwyższone ciśnienie tętnicze:

  • Pij wodę 2-2,5 l dziennie.
  • Jedź odpowiednią ilość dobrej jakości białka (soczewica, ciecierzyca, jajka, jeżeli jesz mięso, to kupuj tylko ze sprawdzonego źródła) i soli (sól kłodawska, himalajska lub dobry zamiennik gomasio). Pamiętaj, że niedobór soli w organizmie może także przyczyniać się do wzrostu ryzyka stanu przedrzucawkowego. Dlatego najważniejsze jest zachowanie równowagi. Jeżeli regularnie ćwiczysz i pocisz się w czasie wysiłku fizycznego, możesz mieć większe zapotrzebowanie na sól.
  • Jedz: melony, ogórki, cebulę (surową) i czosnek ( 2 ząbki czosnku wymieszaj z łyżeczką miodu), gorzką czekoladę z min. 70% zawartością kakao. Produkty te zawierają pewne substancje, które mają wpływ na obniżenie ciśnienia, np. gorzka czekolada zawiera flawanole, które uelastyczniają naczynia krwionośne i zapobiegają ich skurczom. Owoce i warzywa zawierają antyoksydanty, przez co rozszerzają naczynia krwionośne i obniżają ciśnienie.
  • Zadbaj o dobrą suplementację. Warto spróbować spiruliny, która rozszerza naczynia krwionośne i tym samym ma wpływ na obniżenie ciśnienia (tylko organiczna, z dobrego źródła). Poza tym ma dużą zawartość białka, witamin i minerałów.
  • Pij herbatę z liści pokrzywy dwa razy dziennie. Rozszerza ona naczynia krwionośne i reguluje pracę serca.
  • Zastosuj witaminę C, zwiększającą w organizmie wydzielanie tlenku azotu, który poprawia elastyczność tętnic. Zapobiega też uszkodzeniu układu krwionośnego, powodowanego przez wolne rodniki. Wszystko to ma wpływ na obniżenie ciśnienia tętniczego. Warto
    zadbać o dietę bogatą w naturalną witaminę C, którą można znaleźć w aceroli, zielonej pietruszce, owocach dzikiej róży, czarnej porzeczce, truskawkach lub zastosować preparat witaminy C z bioflawonoidami.
  • Jedz ryby (tylko z dobrego źródła, najlepiej morskie, bez rtęci) – w Polsce np. makrela, dorsz. Staraj się ich nie smażyć, tylko piec, gotować na parze lub w zupie. WYJĄTEK! Nie jedz hodowlanego łososia, który może pogorszyć Twój stan.
  • Wybieraj jedzenie, które ma działanie przeciwzapalne: migdały, orzechy włoskie, imbir, kurkuma, słodkie ziemniaki, buraki, zielone liściaste warzywa, papryka, świeżo tłoczona oliwa z oliwek.
  • Unikaj jedzenia o właściwościach zapalnych: biały makaron, biały ryż, biały cukier, biała mąka pszenna, fast foody.
  • Zredukuj stres – relaksuj się, czytaj książki, słuchaj muzyki, medytuj, korzystaj z masażu, pozbądź się wszelkich zmartwień i otaczaj się pozytywnymi ludźmi .Ćwicz, tylko spokojnie, nie przemęczaj się! Dobrą propozycją może być spacer, pływanie, joga dla ciężarnych, taniec.
  • Odpoczywaj na lewym boku. Jeżeli masz obrzęki, odpoczywaj unosząc nogi do góry. Tu możesz zobaczyć, co jeszcze możesz robić w przypadku obrzęków.

JAK DOBRZE, ŻE TO REKLAMA KSIĄŻEK

seria rodzicielska

Pakiet książek Pierwszego Wyboru dla rodziców 

170 PLN

Pakiet książek, którym rodzice mogą zaufać. Książek, które stanowią gwarancję, że przekazywana w nich wiedza jest aktualna, racjonalna i służy dobru dziecka.

Przepis na koktajl ze spiruliną

Składniki:

  • kubek jogurtu lub szklanka mleka roślinnego,
  • 1 łyżka spiruliny w proszku,
  • 1-2 dojrzałe banany,
  • 1 łyżka masła z migdałów, nerkowców lub sezamu,
  • garść truskawek, jagód lub innych sezonowych owoców

Wszystkie składniki, dokładnie zblenduj.  Gotowe!

Celina Szwinta

Autor/ka: Celina Szwinta

położna i mama Janka. Pasjonują ją podróże i tradycyjne metody położnicze w różnych kulturach na świecie. Dlatego, po kilku latach pracy w polskim szpitalu postanowiła wywrócić swoje życie do góry nogami. Zdobywała doświadczenie w Kenii, w domu porodowym „Bumi Sehat” na Bali oraz w rejonie dotkniętym tajfunem na Filipinach. Wprowadzała naturalne praktyki położnicze w klinice w Kambodży. Na co dzień medytuje i praktykuje jogę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *